[Pardus-kullanicilari] Vatandaþlýk Kartý Projesi ve Pardus

Yüksel Sarýahmet cofactor at gmail.com
10 Tem 2007 Sal 17:48:59 EEST

Bilindiği gibi 04/07/2007 tarihli ve 26572 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan
Başbakanlık genelgesinde (2007/12);
*"Vatandaşlık kartının hayata geçirilmesi öncelikle sağlık ve sosyal
güvenlik alanında olacaktır. Eylem kapsamındaki pilot çalışma, TÜBİTAK
Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma Enstitüsü (UEKAE) ve Sosyal
Güvenlik Kurumu (SGK) arasında imzalanan protokolle başlatılmıştır. Pilot
proje 3 aşamadan oluşacaktır. Birinci aşamada, vatandaşlık kartı, kart
okuyucular, TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilecek işletim sistemi ve
uygulamaların testi Kurum (UEKAE) içerisinde yapılacaktır. İkinci aşamada,
ilgili tarafların kararıyla belirlenecek bir ilçede 10.000 vatandaşı
kapsayan bir pilot uygulama gerçekleştirilecektir. Üçüncü aşamada ise
uygulama 300.000 vatandaşı kapsayacak şekilde, ikinci aşamanın uygulandığı
ilçenin bağlı bulunduğu ilde denenecektir."*
*"....Vatandaşlık kartında, TÜBİTAK-UEKAE tarafından geliştirilen milli
akıllı kart işletim sistemi kullanılacaktır."*
*".... Ülkemizin bilgi toplumuna dönüşümü amacıyla kararlılıkla uygulanacak
Bilgi Toplumu Stratejisinde yer alan ve diÄŸer eylemleri etkileyebilecek bu
eylemin başarıya ulaşmasında, kamu kurum ve kuruluşları arasında eşgüdüm ve
işbirliği sağlanması kritik önem arz etmektedir. Bu kapsamda; projenin
tarafları olan İçişleri Bakanlığı (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğü), Adalet Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Sosyal
Güvenlik Kurumu, Emniyet Genel Müdürlüğü ve TÜBİTAK-UEKAE arasında ihtiyaç
duyulacak eşgüdüm Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı tarafından
sağlanacaktır."*
denilmektedir. Artık pardusun meyvalarını toplama işi daha da hızlandı
sanırım. Her ne kadar geliştirilecek denilse de elimizde kararlı sürümlerin
olduğu da gerçek. Geliştiricilere buradan tekrar teşekkürü borç bilirim.
Teşekkürler.
Saygılar,
**