[Pardus-kullanicilari] Makale Hk.

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
9 Tem 2007 Pzt 18:43:59 EEST

Burak bey
Sistemin windows a özentisi bir benzemeyle virüse açık olacağınızdan
bahsediyorsunuz.Buna katılmak pek mümkün değil.Windows un çalışma sistemi
ile Pardus (linux) çalışma sistem ve prensipleri birbirinden çok
farklı.Winxp de tüm sistem saldırıya açık (Nasrettin hocanın türbesi misali
kapısı var duvarları yok) Pardus da ise modüler bir yapı değişik bir mimari
mevcut.Her ne kadar pisi pk. ile güncelleme ile virüs saldırısı senaryosu
sistemi etkilemesi oldukça zor.(Net work yazılım firmasını her yeni
versiyonunda hack leyen Yurdumuzun önde gelen hack cisi 4 aydır benim
Bilgisayarımdaki Pardus u devamlı internet üzerinden hack lemeye çalışıyor
en sonunda yalnız kullanıcı şifremi verdikten sonra küçük bir hasar
verebildi ki o da sistemimin çalışmamasını etkilemedi.Erişebildiği Home
dosyamdaki bilgileri kurcalayabildi) Akabinde her.pk.ve program için moduler
yapıyı öğrenerek teker teker virüs üretmesi ve her kullanıcı nında
bilgisayarına ulaşım yetkisini parolasını bilmesi gerektiğinden astarı
yüzünü geçer uğraşmaya değmez.Dedi ve kendiside 4 aydır Pardus kullanarak
hala açık bir nokta bulabilecekmi diye boş zamanlarında uğraşıyor ki bulursa
iletecek." kendisi aynı zamanda bilgisayar bakım ve software konularında
çalışıyor" Evet her sistemin ufakta olsa güvenlik sorunu olması
doğaldır.Hatasız kul olmaz misali.Bunuda Paranoya haline getirmemek gerekir
kanısındayım.Winxp kullanırken Northon antivirüs programı olmasına rağmen 6
ayda 7 kez format atmak zorunda kaldığım bilgisayarımda Birbuçuk yıldır
Pardus kullanıyorum ve de winxp ile giremediğim tüm belalı siteleri ziyaret
etmeme karşın ne virüs ne de spam takıldı kuyruğuma.Bu da bir masaüstü
kullanıcısı için yeterlidir diye düşünüyorum.Ne de olsa Devlet sırrı yok
bilgisayarımızda.Tabi bunlar benim şahsi görüşlerim.Kolay gelsin

09.07.2007 tarihinde Burak SEZER <bburaksezer at gmail.com> yazmış: