[Pardus-kullanicilari] Disk erişim izinlerinde sorun

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
8 Tem 2007 Paz 11:01:15 EEST

2007/7/8, Ahmet Ali <aali53 at gmail.com>:

> Evet söylediğiniz gibi yaptım. Diski ext3 olarak formatladım ve daha sonra
> biraz manual falan okudum ve oradan edindiğim bilgilerle oluşturduğum diski
> /mnt/dizinine bağladım. Bölümde sorun yok açılıyor ve özelliklerine bakınca
> bağlı disk bölümü yazıyor fakat bir yazdırmaya çalıınca "Permission Denied"
> uyarısı alıyorum. önceki çıktıda da gösterdiğim gibi diğerlerinden tek farkı
> diğerlerinde 1 olan kısım bu bölümde 2 sanırım onu düzeltirsem düzelir.
>
> İlginiz ve yardımınız için teşekkür ederim.
>
> Nebula mnt # ls -la
> toplam 52
> [...]

merhaba,

pardus>tasma>sistem seçenekleri>disk yönetim arayüzü ile disk için
değişiklikleri arayüz kullanarak yapabilirsiniz.
/etc/fstab dosyanız otomatik düzenlenecektir.

bunun için ilk olarak "yönetici modu" butonuna basın, ardından bahsettiğiniz
disk bölümünün önünde işaret varsa kaldırıp
kaydet tuşuna basın, ardından tekrar işaretleyip kaydedin. "etc/fstab
dosyası güncellendi" gibisinden bir geri bildirim
alacaksınız. eğer işaret yoksa sadece işaretleyip kaydetmeniz yeterli.

artık o diskinize ulaşabilmeli okuyup yazma hakkına sahip olabilmelisiniz...
olacaktır.