[Pardus-kullanicilari] eror 17

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
5 Tem 2007 Per 14:15:12 EEST

On Thursday 05 July 2007 13:53:51 nihat köklü wrote:
> benim sorunum disk bölümü grub da yanlış ancak sağlam..bundan eminim cünkü
> yukarıda kardesimin neler yaparak bu hale getirdiğini yazmıstım..calişan cd
> im yok indirmek için kotamda  yok. kurulan cd ilede bu dediklerinizi yapsam
> sonuc alabilirmiyim..birde hardisk imde bos bir alanım var oraya pardus ve
> grubu tekrar kursam ve gruba tanıtamadığım ilk pardusumun dosyalarını son
> kurduğumunkiyle değiştirsem bir çözüm olur mu ? teşekkurler

 Nihat Bey eski Pardus'unuzun dosyaları zarar görmediyse tekrar kurmanız
gerekmiyor. Çalışan CD de şart değil, Kurulan CD ile de yapabilirsiniz.

 Kurulan CD ile sisteminizi açın ve ctrl-alt-f1 ile komut satırına düşün.

 grub

 komutunu yazın ve enter tuşuna basın. Bu komutun sonucunda

 grub>

 şeklinde grub kmout satırı gelecek. Buraya

grub> find /etc/pardus-release

 komutunu girin. Şu şekilde bir çıktı gelecek, sizde farklı olabilir.

 (hd0,4)

 bu çıktıyı kullanarak

 root (hd0,4)
 setup (hd0)

 komutlarını vermeniz yeterli olmalı.Bilgisayarınızda birden fazla disk varsa
ve bu komutlar yetersiz kalırsa başka öneri de ekleyebilirim.