[Pardus-kullanicilari] eror 17

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
5 Tem 2007 Per 14:11:16 EEST

05.07.2007 tarihinde nihat köklü <nihatkoklu at gmail.com> yazmış:

> benim sorunum disk bölümü grub da yanlış ancak sağlam..bundan eminim cünkü
> yukarıda kardesimin neler yaparak bu hale getirdiğini yazmıstım..calişan cd
> im yok indirmek için kotamda  yok. kurulan cd ilede bu dediklerinizi yapsam
> sonuc alabilirmiyim..birde hardisk imde bos bir alanım var oraya pardus ve
> grubu tekrar kursam ve gruba tanıtamadığım ilk pardusumun dosyalarını son
> kurduğumunkiyle değiştirsem bir çözüm olur mu ? teşekkurler

şu an sizin için en kısa yol boş bölüme pardus kurmak daha sonra eski
bölümdeki pardusun grubunu yeni kurduğunuz
pardusu kullanarak MBR'ye yazmak veya onunla yola devam etmek...

ama benim yazdıklarımı hiç denemediğinizi düşünüyorum, derli toplu olarak
tamamını yazıyorum, esas çözüm budur:

kurulum cdsi ile sistemi başlatın kurulum yapacakmış gibi başlayın yani grub
menusu gelen
bu ekranda değil:
http://www.pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-01.html
aşağıdaki komutları bu ekranda yapacaksınız:
http://www.pardus.org.tr/ekran-goruntuleri/kurulum/ekran-03.html

ctrl+alt+F1 tuşlayıp konsola düşün,
sadece koyu punto ile yazdıklarım sizin yazacağınız komutlar:
benim kendi grubumu şu şekilde yazdım,

asus Selim # grub
Probing devices to guess BIOS drives. This may take a long time.
          Pardus Linux (http://www.pardus.org.tr), TUBITAK/UEKAE
 [ Minimal BASH-like line editing is supported.  For the first word, TAB
   lists possible command completions.  Anywhere else TAB lists the possible
   completions of a device/filename. ]

grub> root (hd0, <---------------- burada tab tuşuna basın 2 defa
 Possible partitions are:
   Partition num: 0,  Filesystem type is fat, partition type 0x1b
   Partition num: 1,  Filesystem type unknown, partition type 0x7
   Partition num: 4,  Filesystem type is fat, partition type 0xb
   Partition num: 5,  Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
<-----pardus kurulu bölümüm bu
   Partition num: 6,  Filesystem type is ext2fs, partition type 0x83
   Partition num: 7,  Filesystem type unknown, partition type 0x82

grub> root (hd0,5)    <---------------- pardus kurulu bölümü yazdım

grub> setup (hd0)
 Checking if "/boot/grub/stage1" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/stage2" exists... yes
 Checking if "/boot/grub/e2fs_stage1_5" exists... yes
 Running "embed /boot/grub/e2fs_stage1_5 (hd0)"...  16 sectors are embedded.
succeeded
 Running "install /boot/grub/stage1 (hd0) (hd0)1+16 p
(hd0,5)/boot/grub/stage2 /boot/grub/menu.lst"...
 succeeded
Done.   <---------------------------bu sonucu alırsanız her şey yolunda

grub> quit
asus Selim #

özetle benim hda6'daki (hd0,6) Pardus'un grubunu MBR'ye yazdık....

reboot komutuyla sistemi tekrar başlatabilirsiniz

kolay gelsin...