[Pardus-kullanicilari] Windows - Linux Dosya sistemi uyumsuzluğu??

Y. Abdülkadir ERTURAN e.centre at yahoo.it
30 Oca 2007 Sal 10:07:43 EET

30 Oca 2007 Sal 09:44 tarihinde, Nuri Sevinç şunları yazmıştı:
> Herkese iyi günler,
>
> ben bilgisayarımda hem XP hemde Pardus kurulu ve XP sistemim çok
> ağırlaştı. Geçenlerde duyduğuma göre bir HDD ye linux kurulduğunda HDD
> nin düzelmeyecek şekilde bir takım arızalar oluştuğunu ve bu yüzden
> formatlanıp dosya sistemi tekrar kurulsada bir ağırlaşma söz konusu
> olduğu söyleniyor bunun windowscuların hurafeleri olduğunu düşünüyorum
> ancak bir yavaşlama olduğuda gerçek.
>
> Bu konuda bilgisi olan var mı ?
> __________________________________

Öncelikle herkese merhaba, listelerden uzunca bir süre fiilen uzak kalmış
olsam da tüm mesajları takip etmeye çalıştım ve tekrar burada olmak gerçekten
güzel.
Nuri Bey'in sorununa gelince;
Bilgim dahilinde, böyle bir sorun mevcut değildir. Düşünün, 365/24 yıl boyunca
açık olan serverlarda kullanılacak kadar güvenilen bir sistem için yukarıdaki
durum gibi HDD de onarılamaz hatalar bırakması ve bunu önlemek için HDD ye
sadece windows kurmanın çözüm olması mümkün müdür? :)

Sizin durumunuzda, partitisyon yapınızı bilmek önemli. Eğer ayrı bir
partitisyon olmadan harddisk'teki boş alana pardus kurulumu yapılırsa
yavaşlama sorunu olabiliyor. Yoksa daima birincil çözüm, windows'a sırasıyla
virüs taraması, scandisk/chkdsk (100%) ve Disk Birleştirme uygulamaktadır.
Daha sonra, çalıştır'dan msconfig yazarak ya da startuprun isimli programcığı
internetten indirerek başlangıca sızmış gereksiz uygulamaları kaldırırsanız
sorununuz çözülecektir.

Kolay gelsin..