[Pardus-kullanicilari] grubu pardus disk bölümünün başına kurmak

cihan kaya kayacin at gmail.com
27 Oca 2007 Cmt 02:49:02 EET

merakımdan bilgisayara wini kurup arkasından pardusu kurdum ama kurulumun
sonunda grubu mbr ye değil pardus disk bölümünün başına kuru seçtim.
kurulumdan sonra bilgisayar yeniden başladığında grub yüklendi ve işletim
sistemlerinin listesi çıktı. bende wini seçtim. bilgisayar açıldıktan sonra
yeniden başlattığımda ise bu sefer ön yükleyici çıkmayıp bunun yerine bir
sürelik siyah ekran çıkıp win başladı. daha sonraki her yeniden başlatmamda
aynı durum tekrarlandı. bu mesajıda çalışan cd den yazmaktayım. kafama
takılan sorular ise grubu pardus disk bölümünün başına kurmak ile mbr ye
kurmak arasındaki fark nedir? grub pardus disk bölümünün başına kurulduğunda
avantajları-faydaları nelerdir? grubu mbrye yüklemeyi biliyorum ama belirli
bir disk bölümünün başına nasıl yüklenir? yukarıda bahsettiğim durum, yani
ilk yeniden başlamada grubun çıkıp, bilgisayar winden başladıktan sonra bir
daha grubun çıkmayıp bilgisayarın direk winden başlaması hata mıdır? çalışan
cd den gparted ile disk bölümlerine baktığımda birtek hda1 boot olarak
görünüyor.(burada win yüklü) oysaki grub mbrye yüklendiğinde gparted de
işletim sistemlerinin olduğu her sürücünün yanında boot yazıyordu.

--
'Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/