[Pardus-kullanicilari] Virtualbox ve ses

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
26 Oca 2007 Cum 18:45:12 EET

Hayir bende de ses yok. Kimsede de oldugunu sanmiyorum cunku yanlis
bilmiyorsam Pardus'ta OSS (open sound system) yuklu gelmiyor. Sadece
ALSA (advanced linux sound architecture) var.

Linux'da bildiginiz gibi hersey icin onlarca farkli program ve
standart var. Bunlar icinde bazilari daha kaliteli, bazilari ise
problemli, kararsiz veya eski. Herseyi birlikte kurunca daha fazla
program calistirilabiliyor ama diger taraftan da sagda solda cesitli
uyumsuzluklar ve diger problemler ortaya cikabiliyor. Benim anladigim
kadariyla Pardus'u gelistiren arkadaslar olabilecek en saglam kararli
ve dengeli sistemi olusturmak icin herseyi corba gibi ustuste eklemek
yerine her konuda halihazirda var olan en kaliteli ve olgunlasmis
standardi secip biraraya getirmisler.

Durum boyle olunca bazi programlardan feragat etmek gerekebiliyor
maalesef. Openoffice varken gelistirme hizi yavaslamis sevimli
karincamiz abiword'un yokluguna katlanacagiz ornegin. yada Amarok
varken emektar xmss simdilik olmayiversin diyecegiz. KDE-Gnome
tartismasi da bu sekilde. Su an KDE Gnome'un tartismasiz bir sekilde
ilerisinde olduguna gore KDE'yi temel almak ama ooo (openoffice.org),
firefox, gimp gibi kaliteli ve secme gnome programlarini Pardus'ta
kullanabilme yonundeki Pardus felsefesi son derece mantikli ve
pragmatik. Tabi bu benim sahsi gorusum.

Pardus'a OSS rahat kurulur mu, kurulursa baska programlar problem
cikartmaya baslar mi, herkesin ses karti destekler mi bilmiyorum ama
benim kisitli bilgimle anladigim VirtualBox'taki ses durumu bu
sekilde. yanlisim varsa duzeltin lutfen.

Iyi calismalar.
A. Talha YALTA