[Pardus-kullanicilari] pardus benim /dev/pts/0 ımı dinlemesin

selim ok selimok at gmail.com
25 Oca 2007 Per 01:22:12 EET

24.01.2007 tarihinde Levent güzel <leguzel at gmail.com> yazmış:

> pardusta islemci sıcaklığını hangi komutla yada hangi programı
> kullanarak öğrenebiliriz. işlemci sıcaklığını bilgisayarı kapatıp
> biosa girmeden öğrenmek itiyorumda.

Vaktim oldugunda bu konuyla ilgili bir belge yazmak istiyorum aslinda cünkü
daha önce dogru yazilmis pek kaynak bulamadim. pardus-linux.org adresinde
bilgiler mevcut ancak bende tam olarak islemedi. Bir sürü denemek yapmak
durumunda kaldim. Bastan söyliyim bu konuda epey acemiyim ve yaptiklarimi
tam olarak hatirlamiyorum, yaptigim seyler ne kadar mantikli ve dogru
bilmiyorum.

Insa edilmis paket'i surdan (
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uvbjm/pisi/lm_sensors-2.10.1-1.pisi )
indirebilirsiniz ancak bastan söyliyim paket yanlis bilesene yani
system.base bilesenine aitmis gibi görünüyor :) Asagida anlattigim sekilde
biraz ugrasarak kendinizde olusturabilirsiniz pisi paketini.

Öncelikle contrib depodan lm_sensors'e ait dosyalari indirdim. Bunlar paketi
insa etmek icin gereken dosyalar.
Bunun icin konsolda /home/kullanici_adi/ dizinine gelin ve
svn co
https://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/erdinc/applications/hardware/lm_sensors/
yazin. Indirme bittikten sonra direk insa asamasina gecemiyoruz cünkü bir
component.xml dosyasina ihtiyacimiz var neden oldugu cok önemli degil.
http://svn.pardus.org.tr/pardus/2007/applications/hardware/component.xml
dosyasini yine /home/kullanici_adi/ dizininize kaydedin, önemli olan bu xml
dosyasinin, lm_sensors dizininin bir üst dizininde olmasi.

Sonra
cd /home/kullanici_adi/lm_sensors
sudo pisi bi pspec.xml

Bu islem hatasiz olarak biterse oralara bir yere yani büyük olasilikla
lm_sensors klasörü icine .pisi uzantili bir dosya (bende lm_sensors-
2.10.1-1.pisi) olusturacak. Buna cift tiklayarak yada
sudo pisi it lm_sensors-xx.pisi
diyerek sisteme kuruyoruz.

Simdi sisteme kurulu lm_sensors'u calisir hale getirmek gibi bir problemimiz
var. :)
http://www.pardus-linux.org/forums/viewtopic.php?p=12911&sid=0e1c000aff419094b0ff671dcf42a48dadresinde
anlatilanlar biraz eski sanirim bende ise yaramadi, yani kismen

önce su komutu ile root oluyoruz.
sonra
sensors-detect
diyoruz, cikan sorulara yes diyip geciyoruz, sonlarda belli testler yapiyor
enter'a basiyoruz, sonuncu yani 3. enterdan sonra bazi dosyalarin icinde ne
gibi degisiklikler yapmamiz gerektigi yaziyor.
söyle birseyler yaziyor:
To make the sensors modules behave correctly, add these lines to
/etc/modules.conf:

#----cut here----
# I2C module options
alias char-major-89 i2c-dev
#----cut here----

To load everything that is needed, add this to some /etc/rc* file:

#----cut here----
# I2C adapter drivers
modprobe i2c-i801
# Chip drivers
modprobe eeprom
modprobe w83627ehf
# sleep 2 # optional
/usr/bin/sensors -s # recommended
#----cut here----

Pardus'taki dizin dosya yapisi biraz farkli oldugundan ben söyle yaptim :
/etc/conf.d/local.start dosyasi icine
modprobe i2c-i801
modprobe eeprom
modprobe w83627ehf
/usr/bin/sensors -s # recommended
yazdim.

/etc/modules.d/aliases dosyasi icine de

# Support for i2c and lm_sensors
alias char-major-89    i2c-dev

satirlarini ekledim.

Bundan sonra konsolda
sensors komutu verince sisteme ait bilgilerin gelmesi gerekir. Komutlarla
ugrasmamak icin süperkaramba temalarindan birini degistirdim, elim degmisken
türkce'yede cevirdim, birkac özellik ekledim o temayi da su (
http://www.stud.uni-karlsruhe.de/~uvbjm/pisi/chilehardware+lm_sensor(tr).tar.gz)adresten
indirebilirsiniz.

Biraz uzun ve karisik olduysa kusuruma bakmayin. Konuyuda hafif saptirmis
oldum, liste kullanicilarindan özür dilerim.

Iyi calismalar,
Selim

24.01.2007 tarihinde selim ok <selimok at gmail.com> yazmış: