[Pardus-kullanicilari] Fw: 2200BG girmiyor:(

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
23 Oca 2007 Sal 18:53:38 EET

On Tue, 23 Jan 2007 18:35:48 +0200
Kadir üNAL <kadir_unal at hotmail.com> wrote:

> ben komşumdan kablosuz şifresini aldım;

 Şifre mi aldınız ESSID mi, yani modemin/AP nin adresi mi ? Şifre
aldıysanız şifreleme tipine göre (WEP/WPA) ayar yapmanız gerekiyor.

> windows ortamında sorunsuz
> kullanıyorum. Ancak parduste olmadı; kablosuz ağı algılatıyorum;
> elle/otomatik (her ikisini de denedim)  ip ve dnsleri giriyorum,
> şifre giriyorum,  yeşil  "tik" geliyor baglantı ikonu üzerine ama
> henüz açtığı sayfa yok.

 Otomatik IP al seçeneğini verdiğinizde yeşil ışık yanıyorsa
bağlandığınız anlamına geliyor.

>  herhangi bir uyarı vermiyor. bağlanmaya
> çalıştığım ağ; bir iş yeri ağı, birkaç bilgisayardan oluşuyor.şuan
> size o ağdan yaptığım bağlantıdan windows ortamında yazıyorum; sorun
> yok, hızlı. aktif olan başka aygıt yok;

 Burada başka aygıttan kastım şu, ağ ayarları aracında örneğin ethernet
bağlantınız açıksa onu kapatmanız gerekiyor, ya da en azından gateway
adresini silmeniz gerekiyor.

> gündüz iş yerinde ethernetten
> girmeye çalıştım; daha önce olmasına rağmen bugun olmadı. otomatik
> olarak bağlanmayı denediğimde "ip alınamıyor", elle girince ip oluyor
> sözde ama icraat yok:( isim sunucularını; ön tanımlı/özel/otomatik
> değişik şekillerde denedim; yine olmadı. teşekkürler

 İsim sunucusu olarak öntanımlı durmasında fayda var, ancak
bağlandığınız adreste özel bir ayar varsa otomatik olarak seçip o
ayarın aktif olmasını sağlayabilirsiniz, ya da şirket içinde bir dns
sunucu varsa onun adresini özel kısmından girmeniz gerekiyor.