[Pardus-kullanicilari] Ekranda titreme

selim ok selimok at gmail.com
22 Oca 2007 Pzt 12:37:27 EET

22.01.2007 tarihinde Tufan PAKGÜN <pakgunpardus at gmail.com> yazmış:
> monitörüm. samsun 997Mb 19".
> pardus ayarlarında ekran çözünürlüğü olarak 1024*768 / 52Hz kullanıyorum.
> monitörün kendi menüsünden baktığımda 85 hz olarak görünüyor. buna
> çözünürlükte kullanmama rağmen ekranda rahatsın edici bir titreme var. ve
> denedim en iyi görüntü bu ayarlarda oluyor
/etc/X11/xorg.conf dosyasini acin frekans araliginin asagida yazdigim
gibi olup olmadigini kontrol edin. HorizSync ve VertRefresh
kisimlari...

Section "Monitor"
Identifier "Default Monitor"
VendorName "Monitor Vendor"
ModelName "Samsung SyncMaster 997MB"
HorizSync 30.0 - 96.0
VertRefresh 50.0 - 160.0
Option "dpms"
EndSection

Eger sizdeki farkliysa xorg.conf dosyasinin yedegini aldiktan sonra,
Pardus Menüsünden Programlar > Sistem > Daha fazla uygulama > Dosya
Yöneticisi - Yetkili Kullanici'yi acin. Oradan xorg.conf dosyasinin
bulundugu yere gidin ve acin, frekans degisikliklerini yapin kaydedin
ve cikin. Bilgisayarinizi yeniden baslatip deneyin.

Umarim sorun cözülür.

Iyi calismalar,
Selim