[Pardus-kullanicilari] Kablosuz network'u goruyor fakat IP alamiyorum

Ayan Öztürk ayanozturk at gmail.com
21 Oca 2007 Paz 00:24:15 EET

şu anda wpa korumalı ağdan internete bağlanıp bu satırları yazıyorum. wpa
(eğer kartınız ve driverları destekliyorsa) aslında korkulacak kadar zor
değil.

"/etc/wpa_supplicant.conf" dosyasında "wpa-psk" bölümündeki ağ adı ve
şifresi bölümlerini doldurduktan sonra service "wpa_supplicant start"
komutunu verip ağa bağlanıyorum, sonra ip almakiçin de "dhcpcd wlan0"
komutunu veriyorum, ve bağlıyım :) Tasma (yapılandırma merkezi) içinde
sistem seçenekleri altındaki servis yöneticisinden de wpa_supplicant'ı bulup
aktif hale getirip, hatta açılışta otomatik olarak başlamasını
sağlayabilirsiniz.

uğraşamam diyorsanız da wep+mac koruması öneririm. ağ yöneticisi
programından wep ağlara sorun yaşamadan bağlanıyorum.

dipnot: Laptop HP nx9005, ağ kartım Netgear MA521 (driver: ndiswrapper
net8180)