[Pardus-kullanicilari] KABLOSUZ

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
20 Oca 2007 Cmt 11:55:09 EET

20.01.2007 tarihinde Yetkin AYDIN <yetkina at gmail.com> yazmış:

> selim bey burada "bilgi verenlerin de sonucundan emin olmadığı" sizinle
> alakalı değil zaten tek cevap yazan sizsiniz teşekkür ederim.
> ama genelinde bu böyle oldu.
> statik olarak ta bağlanamıyorum.

şimdi durumu toparlamak gerekirse:

ethernet bağlantısı ile pardustan internete bağlanmakta problem yok.
pardus>tasma>internet ve yerel ağ>ağ yöneticisini açtığınızda oradan "yeni
bağlantı" ve " ethernet bağlantısını seçin.

gelen ayar penceresine eğer statik ip kullanıyorsanız, "elle ayarla" kısmını
seçerek yandaki kısımları doldurun.
onaylayıp kapatın. daha sonra "isim servisi ayarlarından" DNS adresinizi
girin. onaylayın kaptın ve bağlantının
önündeki kutucuğu işaretleyin. herşeyi doğru yaptıysanız bağlanmamanız imkan
dahilinde değil.
buyrun bendeki durum: http://img248.imageshack.us/img248/4931/ekran75bk.png

DHCP (ip ayarı yapmadan) ile bağlanacaksanız varsayılan ayarlarla direk
bağlanmanız gerekli.

DHCP ile kablosuz için de aynı durum geçerli yeni bağlantı oluşturup, gelen
pencerede" tara" kısmını
tıklayınca zaten mevcut ağlar geliyor. oradan ağınızı seçip diğer kısımdan
şifrenizi giriyorsunuz. burada
dikkat etmeniz gereken şifreniz düz yazı mı yoksa hexademical mi? hex için
"wep" düz yazı için "wep ascii"
seçmelisiniz.

kablosuzdan statik ip ile tekrar söylüyorum bağlanamıyorum.

>yanlız birşeyler yaptım ethr0 kapalı diye bir mesaj alıyorum.
bu yazdığınızdan bir şey çıkarmak çok zor. ne yaptığınızı tam olarak
yazmazsanız cevap almanız mümkün değil.
linuxta hata mesajları çok önemli yol göstericidir. nerede ne hata verdiğini
yazarsanız çözüme gitmek kolaylaşır.