[Pardus-kullanicilari] Vmware-Tools sorunu, yukleniyor ama calismiyor

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Oca 2007 Çar 17:29:15 EET

Merhaba,

Ubuntu Edgy 6.10 altinda VmWare Workstation 5.5.3 build-34685 kullaniyorum.

Burada yarattigim bir Sanal Makine icine Pardus kurdum. Kurulum guzel gecti.

Calisan Pardus'umun icine (bu arada /sbin normal user'larin path'inda
yok, ifconfig'i bulmak zor oldu Ubuntu'dan sonra), vmware-tools
kurmaya calistim.

Bunun icin,

1) VM menusunden Install VmWare Tools diyerek CDROM'un mount
edilmesini sagladim.
2) /tmp altina tar zxvf /media/hdc/vmware....tar.gz yi actim
3) /tmp/vmware-tools/ altinda ./install scriptini calistirdim.
4) kernel-source paketini onceden kurmus, rc0.d .. rc6.d dizinlerini
/etc altina yaratmistim onceden, derleme sorunsuz oldu, vmware
modullerin yuklenebildigini soyledi, ancak islev olarak calismadi (or:
fare halen pencerede hapis kaliyor, illa CTRL+ALT basmak gerekiyor).

Problemi gidermek icin yaptiklarim:
1) Ne hatali gidebiliyor diye /etc/init.d/vmware-tools stop ve sonra
start diyerek tekrar calistirdim ama nafile.
2) vmware-user programini calistayim dedim, libXau.so.6 libXdmcp.so.6
libc.so.6 ile ilgili "impossible error - can't find" hatalari aldim.
Bunun altinda da " error while loading shared libraries:
libglib-1.2.so.0 cannot open shared object file: .... " diye bir hata
aldim.
3) Bu lib'ler /usr/lib/vmware-tools/lib altinda bulunduklarindan,
/usr/lib altina sembolik link yaparak bu hatalardan kurtuldum.
4) Ancak halen calismiyor.

Bundan sonra benim yapabilecegim bi sey kalmadi gibi. Pardus'un nasil
bir mimarisel tercihinden dolayi vmware-tools'u veya vmware'i dogrudan
calistiramiyoruz ayri bir konu ama cozebilsek cok guzel olur. Forumda
benim gibi basaramamis bir cok kullanicinin notlarini okuyorum.

Tek cozum Ubuntu'ya Xen kurup altindaki bir DomU'da calistirmak gibi...

Yardim mesajlarinizi bekliyorum, demememi istediginiz bir sey olursa
memnuniyetle denerim.

Iyi calismalar,

Emre