[Pardus-kullanicilari] Kurulum_hata

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
17 Oca 2007 Çar 01:47:02 EET

 Merhaba,

> takas alanı oluşturma işini başarıyla gerçekleştirmeme rağmen tv
> kartım sistemime bağlı iken pardus açılmıyor. şimdi de "sistem saati
> donanım saatinden ayarlanıyor" da kalıyor.
> BIOSu update etmiştim.
> gruba yeni bir konu açılarak cevaplanan mailimde IRQ ayarlarıyla
> oynamam gerektiği yazıyordu. bildiğim kadarı ile BIOS kullanılan ve
> değiştirilebilen aygıtlara IRQ ataması yapar. yani işletim
> sisteminden bağımsız olarak atama işlemi gerçekleştirilir. tv kartımı
> windows işletim sistemi ile sorunsuz olarak kullanabilmem IRQ
> çakışması olmadığı anlamına gelmez mi?

 IRQ çakışması denen şey BIOS da saçma bir hata olmadığı sürece
sistemin açılmasını engellemez, genelde en fazla performans kaybı
yaşarsınız. Sorununuzun bununla ilgili olduğunu zannetmiyorum.

> ve hala başa dönüp şu soruyu
> soruyorum. tv kartım sistemimde iken pardus kurulumunu
> gerçekleştirmiştim. sistem aynı sistem. ama neden şimdi ne kurulum
> yapabiliyorum ne pardusu açabiliyorum. sizce de bu garip değil mi?
> yarın akşam sistemimi komple silip sadece pardus kurmayı düşünüyorum.
> aynı sorun oluşursa pardusun yeni sürümünü beklemekten başka çare
> yokmuş gibi geliyor bana. kolay gelsin...

 Bu durum garip, katılıyorum. Ancak Kurulum gerçekleştiremiyorsunuz ve
durumdaki iki etmenden (pardus kurulum cd si ve sizin donanımınız)
sadece sizin donanımınız değişmiş, bu yüzden sorunu orada aramanızda
fayda var. Özellikle bir donanım arızası yaşıyorsanız yeni pardus
çıktığında da büyük ihtimalle kurulmayacaktır.

 Kart takılı iken sistem açılmadığında /var/log/ altındaki kayıt
dosyalarına bazı bilgiler kaydediyor olabilir. messages, syslog gibi
dosyaları incelerseniz belki fikir verecek bir bilgiye ulaşabilirsiniz.