[Pardus-kullanicilari] onemli bir soru

HAKAN ARIN hakanarin at gmail.com
17 Oca 2007 Çar 00:29:46 EET

Geliştiriciler daha iyi bilir ama ben bildiğim kadarı ile cevaplamaya
çalışayım.

Bu çok normal bir durum. Çünkü her Kernel değişimi ile birlikte birçok şey
değişebilmekte. Daha önce yama ile eklenen bir destek yeni çıkan kernel'de
gömülü gelebilmekte. Buda daha önceki durumdan farkıl sonuçlar verebilmekte.
Bunun gibi İşletim sistemi içinde zamanla sorun görüldüğü için veya daha
etkili bir yol izlenmek için sil baştan değiştirilen şeyler olabilir.

Bir örnek; Pisi paketleri ilk Pardus sürümünde farkıl bir sıkıştırma yöntemi
kullanır iken şimdi daha farklı ve etkin bir sıkıştırma yöntemi kullanmakta.
Ancak bu yeni yöntem kullanılırken ilk başta bazı sorunlar ile karşılaşıldı
ve bu sorunlar çözülmeye çalışırken Pardus'un final sürümüde ertelenmiş
oldu. Tabi bu ereteleme için benim bildiğim sadece bir nedendi.

Bunun gibi farklı sorunlar ve değiştirilen yöntemler kullanılan sistemin
önceki sistemden farklı tepkiler vermesine neden olabilir. Bunu yadırgamamak
gerekir. Umarım anlayabilmiş ve anlatabilmişimdir.

Herkese kolaylıklar diliyorum.