[Pardus-kullanicilari] Cedega'nın PiSi paketinin hazırlanması ne kadar doğru?

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
16 Oca 2007 Sal 20:52:30 EET

> Siddetle bu konunun kapatilMAMAsini tavsiye ediyorum. Bu konulari
> konusmassak, belli bir zemin oturtmazsak, bu anlayisi degistiremezsek
> isimiz zor demektir.

Ben kapatılsın ya da kapatılmasın şeklinde görüş belirtmeyeceğim. Ama
"kapatılmasın" denmesi, benim algılamamla, bir sorun yaratmasa da
"kapatılsın", "konuşmayın artık bunları" şeklinde mesajların iletişimi
baltalayacağını ve olumsuz olduğunu düşünüyorum. Bırakın herkes
istediğini tartışsın bu listede (kaldı ki konu bir yazılımın PİSİ
pakedinin pek de doğru olmayan biçimde yayınlanma olasılığı, yani
tamamen konu dışı değil).

Eğer belli sınırların dışına çıkılırsa liste yöneticileri gerekli
uyarıları yapacaktır. Sizin "kapatın bu konuyu artık" demenizin gerçek
hayattaki karşılığı siz konuşurken üçüncü bir kişinin "kapa çeneni"
demesidir bana göre.

Ben soruyu ilk soran arkadaşımın dürüstlüğünü ve cesaretini takdir
ediyorum. Bana kızacaksınız belki ama bu konuyu açtığı için teşekkür
ediyorum kendisine. Sonuçta (doğrudan) kendisine verilen cevaplardan
diğer liste üyeleri de faydalanabilir.

Bu hırsızlık/haksızlık konusunda benim düşüncem kendilerini kandırmak
isteyen insanlarla uğraşmak yerine (kendi adıma) üretken olmaya
çalışmak. (Yine de özgür yazılım felsefesinin tartışılması çok güzel
birşey, niyetim asla husherlık değil)

----

Bu arada Cadega'yı madem CVS'den indirip kullanabiliyoruz, CVS'den
indirip derleyen bir pisi pakedi yapılamaz mı? (eğer başka bir şekilde
lisansa aykırı değilse) Bu öneriyi getirmemin sebebi sadece PİSİ pakedi
olan programları kullanma yönteminin en sağlıklısı olduğunu düşünmem.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen

www.muhuk.com