[Pardus-kullanicilari] Cedega'nın PiSi paketinin hazırlanması ne kadar doğru?

selim ok selimok at gmail.com
16 Oca 2007 Sal 20:07:05 EET

Siddetle bu konunun kapatilMAMAsini tavsiye ediyorum. Bu konulari
konusmassak, belli bir zemin oturtmazsak, bu anlayisi degistiremezsek isimiz
zor demektir.

Ayni seyler söylendi ama bir kezde ben söylemek istiyorum. Hic bir sey ve
hic bir sebep, herhangi emek hirsizligini hakli cikaramaz! Calinan sey ister
gercek ister sanal olsun, emek yalnizca bir cesittir, gercektir ve
kutsaldir. Emegi üreten ne sekilde paylasacagina ve emeginin degerine kendi
karar verir. Rekabete aykiri olsa bile bu kararlarini, tüketici bireyler
kendileri degil, yasalarla mahkemeler yargilayabilir.

Burada özellikle acik kaynak felsefesinin sonucu olan, Pardus Listesinde,
hirsizlik fikrini, mesru göstermeye calisanlar, beni yalnizca üzmüs ve hayal
kirikligina ugratmistir. Tamda bu felsefenin ne kadar güzel yürüdügünü,
Pardus kullananlarin bu felsefenin güzel taraflarinin farkina varip,
benimsedigini düsünürken, ortaya cikan tablo gercekten cok üzücü. Bu
felsefenin farkinda olan arkadaslari tenzih ederim ama daha yolumuz uzun
anlasilan.

Hirsizlik fikrini acikca savunan arkadaslarin durumun vehametinin farkinda
olmadiklarini düsünüyorum. Ne söylediklerinin farkinda olsalar belki biraz
utanma duygusu, biraz vicdan azabi ceker bu söylediklerini söylemezlerdi.
Kendilerini birkez daha ve birkez daha düsünmeye, yaptiklarini muhakeme
etmeye davet ediyorum. Hic olmazsa bu fikri savunmayin diyorum.

Iyi calismalar,
Selim