[Pardus-kullanicilari] Ekran çözünülürlüğü.

Ertan ARPACI ertanarpaci at gmail.com
16 Oca 2007 Sal 14:03:26 EET

Bilgi Notu:
konsoldan nvidia-settings komutu ile nvidia nın detaylı ayarlarına ulaştım.
kullanıcı olarak burada ayarları değiştirebiliyorum ama kalıcı olmuyor
kalıcı olabilmesi için root olarak değişiklikleri yapmam lazım, ozaman da
sahip olduğum xorg.conf dosyasının üzerine yazıyor, hali ile ozamanda beryl
için yapılan ayrlarda uçuyor gibi geldi. Onun için nvidia-settings den
ayarları yaptıktan sonra da xorg.conf dosyasını inceleyerek düzenlersek
olacak bu iş galiba. Bu arada ekran kartının tv çıkışından televizyona
görüntü aktarmayıda arıyordum ama öncelikle ekranı düzelttikten sonra.
Tesadüfen bunada nvidia-settings kısmından ulaştım. Bunun içinde ayarların
root olarak yapılması gerektiğini gördüm. Burada yazdıklarım bir yerlerde
vardır ama ben ulaşamadım, bilgi notu olarak koydum bu başlığı okuyup
ilgilenen olursa faydalanabilir düşüncesi ile.
İyi çalışmalar.
16.01.2007 tarihinde Ertan ARPACI <ertanarpaci at gmail.com> yazmış: