[Pardus-kullanicilari] FTP sunucu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
15 Oca 2007 Pzt 20:42:54 EET

Bilgisayarımda, kendimin ve/ya öğretmen arkadaşlarımın ihtiyaç duyduklarında bendeki belgelerden faydalanabilmeleri için bir FTP sunucu bulundurmaya çalışıyorum (HTTP sunucu çalışıyor ama o ayrı bir konu, bunu bir deneme olarak kabul edelim).

vsFTPd'nin bir FTP sunucu olduğunu biliyorum. Bu yüzden vsftpd servisini başlatıyorum bilgisayarın açılışında. KDM'de FTP servisi ile ilgili herhangi bir başlayamama hatası almıyorum. Servis yöneticisinden ve konsoldan servisi yeniden başlattığımda herhangi bir hata vermiyor.

slocate ile vsftpd.conf dosyasını aratıp /etc/vsftpd dizininde olduğunu buldum. Orjinal hali şöyleydi:

# Stand alone
listen=YES
max_clients=200
max_per_ip=4

# Access rights
# For pardus-desktop, anon users can upload a file but can't create a directory
anonymous_enable=YES
anon_upload_enable=YES
anon_mkdir_write_enable=NO
anon_other_write_enable=NO

# enable local users to login
local_enable=YES
# enable write on disk
write_enable=YES

# Security
# anon users can read any file in /home/ftp
anon_world_readable_only=NO
# chown uploaded files which are uploaded by anonym
chown_uploads=YES
chown_username=ftp

# jail local users
chroot_local_user=YES
connect_from_port_20=YES
hide_ids=YES
pasv_min_port=50000
pasv_max_port=60000

# Preferrences
xferlog_enable=YES
ls_recurse_enable=NO
ascii_download_enable=NO
async_abor_enable=YES
ftpd_banner=Welcome to Pardus FTP service
dirmessage_enable=YES

# Performance
idle_session_timeout=120
data_connection_timeout=300
accept_timeout=60
connect_timeout=60

anon_world_readable_only ayarının NO olması, /home/ftp/incoming dizininin yazılabilir, diğerlerininse sadece okunabilir olması için mantıklı geldi, o yüzden ayarlara dokunmadım. Router'ime girip 21 ve 20 portlarını TCP olarak Pardus çalıştıran bilgisayarıma (192.168.1.101) yönlendirdim. Güvenlik duvarı ayarlarından dosya transfer servisini açtım. http://localhost/ ile FTP sunucuma girebildim ve /incoming klâsörüne dosya gönderebildim. Ancak ftp://necmettin.homelinux.net/ deneyince 425 hatası verdi. DynDNS'in ftp yönlendirmesi vermediğini düşünerek (sitede böyle bir yönlendirmeye dair herhangi birşey yok zaten) dynu.com 'dan da bir üyelik aldım ve ftp.necmettin.dynu.com adresini kendi IP'me bağladım. Ancak ftp://ftp.necmettin.dynu.com/ denemesi de 425 hatası verdi ve sonuçsuz kaldı. Neyi yanlış yaptığıma dair bir fikri olan var mı?

anon_world_readable_only ayarını YES yaparak denedim. Yine aynı.

Bunun üzerine cp vsftpd.conf.example /etc/vsftpd/ komutuyla vsftpd ile gelen örnek vsftpd.conf dosyasını /etc/vsftpd/ dizinine kopyaladım. Sonuç yine aynı. Neyi yanlış yapıyorum, bir fikri olan var mı?