[Pardus-kullanicilari] vmware ile yerel ağ

cihan kaya kayacin at gmail.com
15 Oca 2007 Pzt 17:11:53 EET

Pardus üzetine vmware workstation ile windows kurdum. windowsda istediğim
dosyaları paylaşıma açarak Pardusta ulaşabiliyorum.(sistem/ağ dizinleri ile)
fakat pardusta paylaşıma açtığım dosyalara windowsda ulaşamıyorum. windowsda
pardus adında makina görünüyor ama çift tıkladığımda boş pencere açılıyor.
servis yöneticisinden sambayı çalıştırdım, açılışta çalıştırı seçtim,
paylaşmak istediğim dizine sağ tıklayıp paylaştır->bu dizini yerel ağda
paylaş->samba ile paylaş şeklinde paylaşıma açtım olmadı. tasmadan sambaya
gelip yönetici modunda burda dizini paylaşıma açtım gene olmadı.
birde Pardus-Pardus arası yerel ağ oluşturmak için vmware e Pardus yükledim.
hem sanal makinede hemde gerçek makinede servis yöneticisinden nfs
sunucusunu çalıştırdım, açılışta çalıştır dedim ama onda iki bilgisayarda
birbirini görmedi. gerçek makinada sağ tıklayıp paylaştır->bu dizini yerel
ağda paylaşı işareetlediğim zaman sadece samba ile paylaş seçeneği aktif.
nfs ile paylaş inaktif durumda. ama sanal bilgisayarda bu bölüm aktif. daha
doğrusu paylaştırılmış ve paylaştırılmamış diye 2 seçenek var. birde dosya
paylaşımını yapılandır butonu.  acaba yapmadığım birşey mi var? nasıl
Pardus-Pardus ve windows-Pardus arası sorunsuz ağ kurarım?

--
'Özgürlük için...http://www.pardus.org.tr/