[Pardus-kullanicilari] neden vfat ?

Guardian samedkonak at gmail.com
15 Oca 2007 Pzt 06:28:03 EET

Dün farkettim, pardus kurulumunda bölümlendirmede bunun hakkında bilgi
görmemiştim, kurulduktan sonra ilk defa duyduğum vfat adında öntanımlı bir
dosya sistemi kurduğunu farkettim.

Biraz araştırma yaptım

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Atr-TR%3Aofficial&hs=9pJ&q=vfat+dosya+sistemi&btnG=Ara&meta=

fakat vfat'ın avantajı ya da dezavantajı hakkında bir içerik bulamadım. Acaba
popüler ext3 dosya sistemi yerine vfat kullanılmasının bir amacı var mıydı?

Birde kurulumda alternatif dosya sistemleri seçilememesi ve sadece "zorunlu"
gibi bir ibareyle verilmesi vfat sisteminin kurulduğuna dair bir içerik
içermemesi biraz ilginç gelmişti bana. Çok önemli değil fakat  bazı sorunlar
nedeniyle kurulumu biraz basit buldum. Yeni kullanıcılara korkutucu gelmemesi
istenirken, linux ortamında bilinmesi gerekenleri gizlemek gibi birşey olmuş.
Fakat grafikler açısından etkileyici bulduğumu itiraf etmeliyim. Sadece
acizane görüşlerimdir..

Neyse konu dağılmasın, neden vfat ? galiba fat32'den kaynaklanan bir iticilik
var bende fat'a karşı :)