[Pardus-kullanicilari] openoffice ve açılma hızı

selim ok selimok at gmail.com
14 Oca 2007 Paz 18:11:45 EET

Timucin Bey,
Olaya yanlis yaklastiginizi düsünüyorum. Bugün kelime islemci dediginizde
pek az insan kate ile birseyler yazmayi düsünür. Cünkü cogu insan böyle
belgeler hazirlarken, tablo olusturma, sayfa düzeni yaratma, resim ekleme
özelliklerini kullanmak istiyor. Basit isler icin basit uygulamalar kullanin
mantiginiz güzel gibi dursada, simdilik malesef kate o kadar basit kaciyorki
sahsen benim isimi görmez bir belge yaratiyorsam.Mesela bir özgecmis belgesi
olusturacaksam kate kullanmam. Zaten bana öyle geliyorki Kate ve Kwrite
sanki biraz kodlama icin yazilmis gibiler, renklendirme özellikleri vs.
Zaten bir kod yazacaksam hep kwrite kullaniyorum, ama belge icin asla :)
Bunun disinda neden hepsinin birbirine entegre olarak yazilmis olabilecegi
konusundaki tahmininizi de ihtimal disi görüyorum. Cünkü bu arkadaslarin
yani oo icindeki farkli uygulamalarin yarattigi dosya tipleri birbirinden
cok farkli, yani siz bir sunum hazirladiginizda, veritabani uygulamasindan
gelecek verileri her sartta islemek durumunda, ister baska bir yerde
yaratilmis olsun, ister oo icindeki herhangi veritabani programinda. Tabi
benim bu söylediklerimde tahminlerden ibaret, arastirmadim bilmiyorum. Ancak
su bir gercek, OO icinde bir uygulama actigimizda digerlerini acilmasi 2-3
saniye kadar sürüyor. Belkide farkli islevlerinin disinda kalan, ortak
verilere sahipler, ortak kütüphaneler vs. Bu nedenle ilk acilista bu kadar
yavas aciliyor ve örnegin biz kelime islemciyi acinca bu ortak verilerin
tamami yükleniyor, ardindan sunu yaraticisini actigimizda yalnizca sunu
yaraticisina ait grafik veriler yükleniyor. Bilemiyorum...

Neyse ben zaten 12-15 saniye beklemeye pek aldirmiyorum, hiz düskünleri
düsünsünler gerisini :)

Iyi calismalar,
Selim

14.01.2007 tarihinde Timuçin Kızılay <tim at savaskarsitlari.org> yazmış: