[Pardus-kullanicilari] beryl sorunu

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
13 Oca 2007 Cmt 07:33:53 EET

12 Oca 2007 Cum 23:47 tarihinde, Cem TURGUT şunları yazmıştı:
> Çok özür dilerim Necmettin Bey ama dediğiniz yeri bulamadım. Ali beyin
> dediği gibi beryl-manager den sonra beryl yazdıktan sonra birinci sorun
> çözüldü. Hatta ikincisi de çözülmüş gibi görünüyor. Yine de tekrar tarif
> edebilir misiniz. Beryl ayarları yöneticisinde beryl-settings diye bir sekme
> bulamadım.
Çok net hatırladığımı söyleyemem, Beryl kullanmadığım için tam isim veremiyorum, ama ne kastettiğimi anlatmaya çalışayım:

Beryl kullandığınızda, Beryl ile birlikte ayarlanabilecek iki şey yüklemiş olursunuz. Biri beryl (pencere yöneticisi), diğeri emerald (pencere dekoratörü). beryl kdm'nin yerine geçer. Pencerelerin ve diğer kontrollerin oluşturulmasından, animasyonlardan ve diğer ilgili şeylerden o sorumludur. Emerald ile görsel stillerden, yani renklerden, kontrollerin biçiminden, vb şeylerden sorumludur. Pencerelerin başlık çubuklarının görünmez olması emerald ile ilgilidir. Dolayısıyla pencerelerin başlık çubuklarını kaybettiğinizde "pencere dekoratörünü tazele" komutunu vermeniz gerekir.

Beryl'in ayarları beryl-settings programıyla yapılır. Alt+F2 ile "beryl-settings" programını çalıştırırsanız, penceresinin şuna benzediğini göreceksiniz:

Bu a-b-c-d yazdığım kısımdakilerden biri "use beryl settings manager" (ya da öyle birşey). Benim anlatmaya çalıştığım şey, onun işaretli olup olmadığına bakmanızdı. İşaretli  değilse işaretlemeyi bir deneyin demiştim.

Son bir not:
Pencere dekoratörünü tazele komutu, o kırmızı elmas simgesine sağ tuşla tıklayınca çıkar.