[Pardus-kullanicilari] NVIDIA GeForce 7300GS srorunu

Guardian samedkonak at gmail.com
13 Oca 2007 Cmt 04:13:14 EET

http://img92.imageshack.us/img92/4064/masaustu1xi8.jpg

buradaki ekran görüntüsünde de görebileceğiniz üzere sistem menüsünde ekran
kartım ile ilgili hiçbir bilgi yer almıyor.

|$: glxgears
3809 frames in 5.1 seconds = 740.847 FPS

buda "glxgears" sonucu aldığım verim..

NVIDIA'nın sitesinden "NVIDIA-Linux-x86-1.0-9746-pkg1.run" dosyasını indirip
root haklarıyla "sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-9746-pkg1.run" dediğimde X'in açık
olması nedeniyle işlemi gerçekleştiremiyor. bende ctrl+alt+f1 ile konsola
geçip "init 1" komutuyla x i devreden çıkarıp kurulum yapmaya çalışıyorum
fakat init 1'in uygun olmadığını bazı distrolarda sorun çıkabileceğini
söylüyor bu yüzden sonlandırıyorum. Bu x'i kapatmanın yolu nedir?

Sistemimde hem ubuntu 2007 hemde kubuntu 6.10 edgy 64 bit kullanıyorum, aynı
sorun kubuntuda daha kötü çözünürlük iğrenç derecede kötü. onun içinde 64 bit
versiyonu olan "NVIDIA-Linux-x86_64-1.0-8756-pkg2.run" dosyasını indirdim
fakat aynı sorunla karşılaştım yine..

yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.

not: riske girip kuruluma init 1'de devam etmek istemiyorum.