[Pardus-kullanicilari] Chip

Atamert Ölçgen muhuk at muhuk.com
11 Oca 2007 Per 11:32:11 EET

Tevfik Ozden wrote On 11-01-2007 01:30:
> - Ali Kızıl şöyle demiş ;
> " Pardusun son kullanıcı ve şirketlere yönelik hizmet
>   sunmuyor..."
>
> - Ali Kızıl fena yanılıyor,
> - Ben bir son kullanıcıyım,
> - Pardus'u şirketim için internet bankacılıgını
>   güvenli kullanabilmek için kurdum  ...
> - Pardus ile yazışmalarımı yazabiliyorum
> - İnternet de geziniyorum , e-posta gönderiyorum
> - Fax çekiyorum - Alıyorum
> - Tarayıcımdan resim çekiyorum
> - Web sayfamı wiki ile yapıyorum
> - Pek kullanamıyorum ama Ofis yazılımlarım da var
> [...]
Tevfik Bey, dediklerinizde haklısınız. Ama sanırım Sayın Kızıl'ın ifade
etmek istediği enterprise (Türkçe'sini bilmiyorum) uygulamalar. Yani
örneğin o internet bankacılığı hizmetini sağlayan uygulama.

huseyin bilen wrote On 11-01-2007 10:33:
> Turquaz muhasebe programı daha kapsamlı genel muhasebe olarak güzel
> fakat son kullanıcı ve yeni Pardus kullanmaya başlayan bir kullanıcı
> için kuruluşu zor.Tabi fazla mal göz çıkarmaz genel muhasebe içinden
> Fatura,cari,stok,çek senet ve banka modüllerini kullanabilir.Turquaz
> muhasebenin bir de pisi paketi depoda olursa o zaman son kullanıcı
> için mükemmel olur kanısındayım.İyi ve bol Parduslu günler

Tabi Pardus ekibinin en başından beri kullandığı bir habitat kelimesi
var. Her programın özgür/açık kaynak olması gerekmediği gibi resmi
Pardus deposunda da olması gerekmiyor. Yani benim düşüncem Pardus ekibi
kendi üstüne düşeni yapmaya devam ederken bu tür uygulamaların cesur
yazılımevleri tarafından geliştirilerek hizmete açılması gerekmektedir.

Bir de alınmayın ama şu yok, bu da olsun, niye birileri oturum 2000+
kişi-saat harcayıp 15000+ satır kod yazıp bana söyle bir program
sunmuyor demek özgür yazılım felsefesine uymuyor sanki (ha varsa
ihtiyacınızı karşılayan bir program paketlenmesini istemeniz ayrı).
Yanlışım varsa düzeltiniz.

--
Saygılarımla,
Atamert Ölçgen