[Pardus-kullanicilari] Pardus'un yazıcı marifeti

Batuhan KILIÇ batu.for.pardus at gmail.com
9 Oca 2007 Sal 23:39:16 EET

Pardus 1.0' i ilk kullandığım zamanlar ne yazık ki yazıcımı kullanamıyordum.
Bu yüzden yazıcıdan çıktı alacağım zamanlar Windows'a geçmek zorunda
kalıyordum. Ancak Pardus 2007 Alpha3' ten itibaren yazıcımı Pardus'ta da
kullanabilmeye başladım ve kısa sürede çok önemli bir şeyi fark ettim. Pardus
yazıcımı Windows' tan çok daha iyi kullanıyor.

Şöyle ki;
Yaklaşık bir ay önce Windows yazıcımın kartuşlarının bittiğini söyleyip
duruyor , bu uyarıya rağmen yazdırdığım belgeleri de inadına silik (şimdi hiç
basmıyor!) basıyordu. Ancak Pardus' ta aldığım çıktılar son derece net ve
güzel ve hala da öyle. Daha da önemlisi Windows uyarı vermeye başlayıp
yazdırmamaya başladığından beri , Pardus'ta yüzden fazla renkli, siyah-beyaz
sayfa yazdırdım ve yazdırmaya da devam edebiliyorum.
Ancak işin garip bir tarafı daha var. Yazıcımla beraber gelen, yazıcı ve
yazdırma ile ilgili program-sürücü barındıran CD' den kurduğum yazıcı kontrol
programı (HP) da aynı şekilde kartuşları bitik gösteriyor ve durmadan hata
veriyordu (neden acaba!).

Uzun lafın kısası Windows ve HP "kartuşun bitti kardeşim gidip biraz para
bayıl yoksa yazdırmam" diyor ama Pardus her zaman ki gibi , "para harcamana
gerek yok ben işini görürüm" diyor ve bana hem tasarruf sağlıyor hem de beni
gereksiz bir zahmetten kurtarıyor. Bu arada Windows ve HP' nin de kulakları
çınlasın:)

Teşekkürler Pardus ve geliştiricileri.