[Pardus-kullanicilari] sadece bir istek

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
10 Oca 2007 Çar 01:27:17 EET

09 Oca 2007 Sal 23:01 tarihinde, nevzat gulec şunları yazmıştı:
> pardus tubitak ın tescilli markası ve ürünü ise
> neden bilim ve teknik dergisi ve benzeri yayınları
> varken diğer  bilişim dergileriyle dağıtım yapıyor???

Bu mesaja gelen yanıtları da içeren bir yanıt vereyim:

1. Pardus GPL lisansı ile özgürce dağıtılmaktadır. Bu nedenle Pardus 2007'yi
ya da başka bir Pardus ürününü kimin dağıtıp, kim dağıtamayacağı konusunda
müellif konumundaki Pardus ekibinin ve telif hakkı sahibi TÜBİTAK'ın herhangi
bir söz hakkı yoktur. Tek şart GPL gereklerinin yerine getirilmesidir.

2. Pardus ismi, logotipi ve simgesi TÜBİTAK'ın tescilli markasıdır. Pardus
2007 CD'sini ya da başka bir Pardus ürününü herhangi bir şekilde dağıtmak
isteyenler eğer bu unsurlardan herhangi birisini kullanmak isterlerse
TÜBİTAK'tan izin almak durumundadırlar. Pardus CD'si dağıtımı konusunda bu
izin Pardus ekibi tarafından ve genelde şifahi olarak ya da e-posta aracılığı
ile verilmektedir. Yasal açıdan yapılan işin aleniyeti gözönüne alındığında
herhangi bir hukuki sorun olmayacağını sanıyorum, kısıtlı hukuk bilgimle.

3. Pardus 2007 ISO görüntüsü www.pardus.org.tr adresinde özgürce ve ücretsiz
olarak indirilebilmektedir. Ancak bunun içinde bir internet bağlantısına
sahip olmanız ve indirdiğiniz ISO'yu bir CD'ye yakmanız gerekmektedir. Yani
görünmeyen ve ufak maliyetler söz konusudur. Çeşitli etkinlik ve fuarlarda
Pardus ekibi CD dağıtabilmektedir, ayrıca gönüllü olarak Pardus CD'si dağıtan
pek çok kişi mevcuttur yurt çapında.

4. Pardus 2007 CD'si dağıtan tüm bilgisayar dergileri bizden talepte
bulundular ve görsel unsurlar, kimi içerik vb konularında birlikte çalıştık.
Başta diğer bilgisayar dergileri olmak üzere tüm süreli yayınlarla çalışma
yöntemimiz böyle oldu ve böyle olmaya devam edecek. Sanırım sorunuzu ve
isteğinizi Bilim ve Teknik dergisine yöneltseniz daha yerinde olacak. Çünkü
ikimizin de TÜBİTAK bünyesinde olması dışında bir bağlantımız yok ve biz bu
bağlantıyı kullanmıyoruz.

İyi çalışmalar.

--
Erkan Tekman