[Pardus-kullanicilari] Hafta sonu gezintisi

huseyin bilen bilenhuseyin at gmail.com
8 Oca 2007 Pzt 16:44:59 EET

Arkadaşlar
Hafta sonunda değişiklik olsun diye 4.0 dan sonra çıkan 5.0 versiyonunda
neler değişti diye merak ettiğim Knoppix i yükledim .Ekran çözünürlüğü
başıma dert oldu tek kullanabildiğim 1024x768 bile ekran sağ ve sol
kenarında iç bükey durumda, neyse bundan vaz geçtim Yazıcımı tanıtma
safhasında yine eski yaşadıklarım HP PSC 1315 i tanımıyor 1310 serisi olarak
tanıdım gibi yapıp print out yok tabi bu arada Knoppix 4.0 ı sildiğimede
pişman oldum bir sürü uğraşı ile printerden baskı almayı başarmıştım ve
ekran çözünürlüğünde 5.0 dan daha iyi idi.Bir sürü program kalabalığının
içinde dolaştım hangi programı menüden açsam karşıma hiç Türkçe olmayan
sayfaların gelmesi.Tek iyi tarafı kurulumdan sonra internet bağlantısının
otomatikman yapılandırılmış olmasıydı.Dün gece yarısına kadar Knoppix le
olan beraberliğim sürdü ve bu sabah veda vakti geldi.Yeni merak ettiklerimi
görmek için Knoppix yüklü bölümü formatlayıp beklemeye aldım.Bir kere daha
evime geri döndüm Pardus a. Hiç olmazsa bizden aynı dili konuşuyor onunla
aynı zevkleri ve dertleri paylaşıyoruz.Çözemediğimiz noktada aynı dilde
yardım imdadımıza yetişiyor.Dahası web cam imi bile diğer denediğim
sistemler tanımamasına karşın aktif ve tanıtmama gerek
kalmamıştı.BelkiKnoppix gibi sistemler Linux bilgisi çok olan , lisanı
mükemmeler ve
uğraşmayı sevenler için olabilir üzerinde beryl kurulum programı yüklü olan
bu sistemde ilkönce ekran kartımın 3D etkinliğini açmak için uğraşmam
gerekiyor.Halbuki Pardus da sistemden baktığımda 3 D desteği açık velhasıl
hafta sonundaki gezintim Pardus 2007 nin bizlerle nekadar barışık olduğunu
bir kere daha görmüş oldum.İyi gve bol Parduslu günler