[Pardus-kullanicilari] Açýlmama sorunu hk.

Nuri TANRIKUT theneorix at gmail.com
6 Oca 2007 Cmt 23:33:41 EET

Herkese merhaba. Sorunum uzunca ama umarım okursunuz ve bir çözüm
bulabiliriz.
Dizüstü bilgisayar kullanıyorum. Şimdiye kadar hep yurtta bulunduğum için
daimi olarak fişe takılı olarak kullanıyordum. Bayram tatili için memlekete
gider gelirken bilgisayarımın açılışıyla ilgili bir sorun olduğunu fark
ettim.
Pil üzerinden çalışırken grub ekranından öteye geçemiyorum. Pardusu seçmemle
kapanması bir oluyor. Fişe takılı olduğunda ise bazen açılıyor sorunsuz
çalışıyor, bazen açılmıyor, grub ekranından sonra birden görüntü gidiyor ve
hiçbir işlem yapamaz hale geliyorum ama güç düğmesinin ışığı yanıyor
harddisk dönüyor (sesinden anladığım kadarıyla) Bu gibi bir durumda
bilgisayarı güç düğmesini basılı tutarak kapatıyorum. Birkaç kez yeniden
başlatma sonrasında - olur da grub ekranını geçerse - şifremi yazdıktan
sonra masaüstü yöneticisi olarak beryl açılmaya başladığı anda aynı şekilde
kapanıyor.
Bu soruna geçici olarak - kişisel deneyimlerim sonucunda - bulduğum çözüm:
birden kapanmasına sebep olan etken oluşmadan hemen öncesinde rastgele de
olsa bazı tuşlara basmak. Örneğin grub ekranında pardusu seçer seçmez eğer
klavyede tuşlara basmazsam (ben genellikle yön tuşlarına gelişigüzel
basıyorum) pardus logosunu göremeden kapanıyor, aynı işlem şifremi girdikten
sonra berylin yüklenmesi esnasında da geçerli.
Harddiskimde sadece pardus var. 2-3 gün önce bütün diski temizledim ve temiz
bir pardus 2007 üzerine bütün güncellemeleri yaptım.
Yardım edin lütfen. Çok uğraşıyorum Pardusu açmak için.
Saygılarımla

--
Özgürlük için   http://www.pardus.org.tr

Ne mutlu "Türk'üm" diyene!