[Pardus-kullanicilari] firefox-konqureor karşılaştırması

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
5 Oca 2007 Cum 12:35:20 EET

03 Oca 2007 Çar 23:17 tarihinde, Hüseyin Kaya şunları yazmıştı:
> merhabalar...
> pardus kullanılan bir makinada firefox ve konqureor karşılaştırması
> yapabilir misiniz? (güvenlik açısından )
> konqureor daha kullanışlı geliyor bana ancak şimdiye kadar firefox
> kullandığımdan cesaret edemiyorum.
> yorumda bulunanlar olursa çok sevineceğim.
> saygılarımla
Konqueror programını, Windows'daki Internet Explorer gibi (gibi) düşünebilirsiniz. Klâsörleri gezerken de, internette (dikkat: evrenağ demedim :) ) gezerken de konqueror kullanırsınız KDE'de. (Elbette ikincisi için Firefox kullanmıyorsanız..)

Bunlar benim düşüncelerim:
1. Sanalyörelerde (internet sitelerinde) kullanılan teknolojilerle uyumluluk açısından Firefox'un daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Örneğin JavaScript ve CSS için. Kişisel sanalyöre çalışmamda Firefox JavaScript ile daha barışıktı. Google Mail'de de JavaScript sorunu olduğunu görebilirsiniz...
2. Masaüstüyle eşgüdümlülük söz konusu olduğunda Konqueror daha iyi bir seçenek, ne de olsa KDE'nin kendi tarayıcısı, Kontact'ta RSS (Haber) okurken Konqueror kullanırız örneğin.
3. Firefox'daki "kısayol"larınızı yedeklemek çok daha kolay.
4. Dosya indirmede, göze hitap eden süslerde ve gezinti işini kolaylaştıran eklentilerde Firefox'un üstün olduğuna kimsenin itirazı olacağını sanmam.
5. Konqueror'un daha çabuk açıldığını da biliyoruz.
6. Her ne kadar ev kullanıcıları için gerçek anlamda bir kriter olduğunu düşünmesem de, bir program ne kadar popülerse o kadar "hedef" olacağı için, Firefox pek çok internet parazitinin hedefi durumunda. Ama bunun pek birşey değiştirmediğini de söylemek çok yanlış olmayacaktır.
7. İlginç bir şekilde Konqueror'un arama çubuğu daha fazla seçenek sunuyor.

Karar sizin...