[Pardus-kullanicilari] Pardus 2007 hakkýnda bikaç soru...

Uður Çetin ugur.jnmbk at gmail.com
4 Oca 2007 Per 10:07:51 EET

04.01.2007 tarihinde Mehmet Selim İmre <selimimre at gmail.com> yazmış:
>1- Tüm media oynatıcıları, divx ve xvid codecli film veya dizileri minik
mavi puantiyelerle gösteriyor. Bunun bir codec sorunu
>olduğunu düşünüyorum. K-Lite codec pack gibi paketler varmıdır? Sorunum
baÅŸka birÅŸeyse nedir??
Bu aslında beryl ile birlikte oluşan sorunlardan biri. Şu yöntemlerle
düzeltilebilir:
*Kaffeine* için
Ayarlar>xine motoru parametreleri>video
Buraya girip driver olarak xshm seçin.
*MPlayer* için
Filmi sağ tıklayın
Tercihler>Video
(Ximage/shm) seçin.

>3- antivirüs veya anti - spyware programlarına ne derece ihtiyacım var?
Linux'un daha güvenilir olduğunu biliyorum. Ben de bilinçli >bir
kullanıcıyım. Yıllardır XPme virüs girmemiştir...

Durum gerçekten buysa hiç ihtiyacınız yok. Liste arşivlerine bakarsanız bu
konuda daha fazla yazı bulabilirsiniz.

>4- Pardus 2007'de Beryl'in başlangıçta çalışması için ne yapmalıyım?
Forumlarda RC veya eski sürümler için çözüm var - home >dizinine kopyalamak-
ama olmadı 2007'de bu. Nasıl yapabilirim?

Bu sayfadaki öntanımlı olarak beryl çalıştırılması başlıklı yazıyı okuyun:
http://www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:AIGLX_ve_BERYL_kurulumu

--
Uğur Çetin