[Pardus-kullanicilari] ikinci bilgisayarda kablosuz baglanma sorunu

Talha Yalta talhayalta at gmail.com
2 Oca 2007 Sal 07:06:18 EET

Merhaba arkadaslar:

Intel wireless karti olan disuztu bilgisayarimi kullanarak hic sorun
olmadan evde kablosuz internet kullanabilyorum. Bunun icin Tasma'da
"ag baglantisini ayarla" ekranina gelmis, yeni baglantiyi secmis,
tarama yapmis, kendi ESS'mi bulduktan sonra kimlik dogrulama modu
olarak WEP'i secip "AAAAAAAAAA" seklindeki parolami girmis, hic
sorunsuz baglanabilmis, bu kadar kolayca baglanabildigime hayret etmis
ve Pardus'u bir kez daha takdir etmistim :-)

Daha sonra esime ait Acer dizustu bilgisayara da Pardus kurunca ne
yazik ki bu kez baglanmada sorun yasiyorum. Sorun soyle:

"Ag baglantisini ayarla" ekraninda wireless kartin taninmis oldugu gorunuyor.
"AR5005G 802.11abg NIC - Atheros Communications, Inc. (ath0)"
seklinde bir ibare var. Yeni baglanti deyip tarama yapinca kendi
ESS'mi de gorebiliyorum ancak diger bilgisayarda yaptigim sekilde
WEP'i secip ayni paraloyi girince baglanamiyor, "adres alinamadi"
seklinde bir mesaj aliyorum.

Bu sorunu cozumleyebilmek icin once
http://www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:Atheros_Pci_wireless_kart
adresinde adimlari takip etmeyi denedim ama ath0 ag arayuzu zaten
yuklu oldugu icin saniyorum bana gereken cozum burada anlatilanlar
degil.

Bunun uzerine http://www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:WiFi_WPA
adresindeki aciklamalara basvurdum:
kdesu /usr/sbin/wpa_supplicant -Dmadwifi -iath0 -B -c /etc/wpa_supplicant.conf
ve kdesu wpa_gui -iath0 komutlari ardindan cikan pencerede "add
network"u secip SSID bilgisini giriyorum, Authentication olarak
"WPA-Personal (PSK) secip PSK bolumune de "AAAAAAAAAA" seklinde 10
haneli sifremi giriyorum.

Ancak maalesef yine de baglanamiyorum. Status "SCANNING" diye kaliyor.

Dahasi garip bir durum kesfettim: Edit network'u secip ayar ekranina
geri donuldugunde PSK bolumunde "******************" goruluyor yani
benim girdigim 10 basamakli sifrenin yerinde 18 basamakli bir ibare
var ama ne. Asil sifreyi tekrar girsem bile bu ekrana her geri
donusumde yine 18 adet yildiz.

Bilmiyorum bu bir hata mi yoksa ben mi birseyleri yanlis yapiyorum?
Yoksa baska bazi secenekleri secmem veya baska bazi adimlari mi takip
etmem gerekiyor? Esimi de Pardus'cu yapabilecek miyiz?

Iyi Calismalar,
A. Talha YALTA

--
"Remember not only to say the right thing in the right place, but far
more difficult still, to leave unsaid the wrong thing at the tempting