[Pardus-kullanicilari] wine ile SPSS

Emin Şenay esenay at boun.edu.tr
28 Şub 2007 Çar 22:32:18 EET

Merhaba,

28 Şub 2007 Çar 19:44 tarihinde, selim ok şunları yazmıştı:
> Bende nasil olduda simdiye kadar bunu yanlis ögrendim diye kara kara
> düsünüyordum :) Saolun kurtardiniz beni kara düsünmekten :)

Pişkinlik sırası bende o zaman... :-)

>@Emin Şenay
 >Wine'ın bütün programları çalıştıramaması da çok doğal. Eğer bir windows
>programı kullanmak istiyorsanız ve bunu wine üzerine kuramıyorsanız bir
>sanal makine üzerine windows kurup kullanmayı deneyebilirsiniz. Ama windows
>diskindeki programları başka bir windows ortamından bile çalıştıramazsınız
>(birkaç istisna hariç). İsterseniz diskinizi bir arkadaşınızın bilgisayarına
>bağlayıp sizde yüklü olan ama onda yüklü olmayan bir programı çalıştırmayı
>deneyin.

Ben demek ki birkaç istisnadan birini kullanmışım. Windows'daki programların
taşınabilir olmadığının bilincindeyim. Bu mantıkla hareket edersek farklı bir
sistem olan linux içindeki wine altında çalışmaması gerekir. Ancak daha önce
söylediğim de geçerli. Birkaç gün önce başıma geldiği için biliyorum. Wine
altında programı kurmama rağmen çalıştıramadım. Daha sonra wine'ın
sitesindeki uyumluluk listesinde istediğim uygulamaya baktım ve uygulamanın
hiçbir problem olmadan çalıştırılan uygulamalar statüsünde olduğunu gördüm.
Programın altındaki yorumları okuduğumda bir kişinin windows'a kurduğu
uygulamayı çalıştırmış olduğunu gördüm. Denedim, gerçekten de çalıştı.

Üstte bahsettiğim değil, ancak windows üzerinde kurulu hali çalışan
programlara WinRAR örneğini verebilirim. Zamanında Fedora'da rar
kütüphanesini kurmadığım için lazım olmuştu.

Saygılar,
Emin Şenay