[Pardus-kullanicilari] wine ile SPSS

selim ok selimok at gmail.com
28 Şub 2007 Çar 17:03:21 EET

Wine'nin calisma mantigini söyle aciklayayim. Wine windows'taki dll'lerin
acik kaynakla tekrar yazilmis halidir. Ve Pardus yada hernangi bir linux
dagitimi üzerine kuruldugunda sanal bir windows ortami yaratir. Linux
altinda calistirmak istediginiz windows uygulamasini bu sanal wine ortamina
kurmaniz gerekir, cünkü o uygulamanin ihtiyaci olan kütüphaneler wine
altindadir. Windows altinda hali hazirda kurulu olan uygulamayi calistirmaya
calistiginizda kütüphaneleri bulamayacak bulmak istedigi kütüphaneler
Windows calismadigi icin calismayacaktir. Böyle olunca da istediginiz sey
pek mümkün gözükmemekte. Yapmaniz gereken istediginiz windows uygulamasini
wine ile kurmak ve sonra calistirmak.

Ancak tecrübeli kullanicilardan gelen tavsiyeleri dinlemenizi tavsiye ederim
zira calismazsa bu bosa zaman kaybi olur sizin icin. Yinede denemekte
serbestsiniz.

Yeni bir uygulama ögrenmenin zor oldugunu biliyorum ancak kendinizi zorlayip
biraz gayret ederseniz, hem bu uygulamayi karsilik beklemeden yazanlara
hemde diger gönüllülere bir katkida bulunmus olur, onlarin gücüne güc
katarsiniz :)

Iyi calismalar,
Selim