[Pardus-kullanicilari] sata raid0

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Şub 2007 Cmt 13:48:35 EET

Merhaba Ozan Bey,

Bu esasen linux camiasinda bilinen bir sorun. Sorun anakarttaki RAID
destekledigini iddia eden donanimlarin esasinda "taklit RAID" olmasi
(linux camiasinda fake raid olarak bilinir). Bu taklidi de Windows'a
kurulurken diskette surucu gostererek yapiyorsunuz, surucu
gostermeseniz Windows da tek tek gorecektir. Bu yuklenen surucu
diskleri tek bir diskmis gibi gosteriyor Windows'a.

Anakart ureticileri Linux'u pek desteklemediklerinden, linux icin bu
surucuyu yazmaya gerek duymuyorlar. Acik kaynak camiasi DMRAID diye
bir arac yazmis, ancak bu Pardus kurulum CD'sinde bildigim kadari ile
bulunmuyor.

Bende de iki disk var, ancak pardusu linux Software RAID ile bile
kuramadigimdan, ana isletim sistemim olarak Ubuntu kullaniyorum, onun
ustunde yarattigim bir sanal diskte Pardus'u kullaniyorum. Ubuntu
alternate CD ile Software RAID yapabiliyorsunuz, cogu zaman
anakartlarimizdaki bu "Taklit Raid" lerden de daha iyi performans
veriyor.

Kisaca uzgunum, simdilik TaklitRAID diskinize Pardus kuramazsiniz,
kurmak icin disklerinizde su anda bulunan herhangi bir veriden
vazgecmeniz, diskleri teker teker gorerek kurmaniz gerekecek.

Kolay gelsin,

Emre