[Pardus-kullanicilari] ekran kartı ve ilsis.meb.gov.tr

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
19 Şub 2007 Pzt 19:23:52 EET

19.02.2007 tarihinde yusuf koç <acun1313 at hotmail.com> yazmış:

> evdeki bilgisayara pardusu yükledim georce ekran kartını göremiyor donanım
> ekleme kaldırma özelliği nerede?

Merhaba,
Donanım ekleme/kaldırma diye bir şey mevcut değil. Kartı tanımadığını nasıl
anladınız acaba? Yanlış bilmiyorsam geforce'lar nvidia çip kullanıyor.
nvidia paketlerini yüklediniz mi acaba? Depoda  nvidia ile başlayan
isimlerle mevcutlar... (old olanlar değil) Bu paketleri kurduktan sonra
konsolda

sudo nvidia-xconfig

 komudunu verip kullanıcı şifrenizi girin.

Okulun bi bilgisayarına da yükledim fakat "ilsis.meb.gov.tr" sayfasında
> öğretmenlere ait bilgileri göremiyor.
> sebebi nedir?

Eğer Windows lisansınız varsa ies4linux programı ile Internet Explorer'ı
linux üzerinde çalıştırabilirsiniz. Öncelikle Paket Yöneticisinden wine
paketini kurun. Sonra konsolda sırayla şu komutları girin:

wget http://www.tatanka.com.br/ies4linux/downloads/ies4linux-latest.tar.gz
tar zxvf ies4linux-latest.tar.gz
cd ies4linux-*
./ies4linux

Ev dizininiz altında bin dizini oluşacak, onun içinde ie5, ie5.5 ve ie6
 sürümlerinin çalıştırılabilir halleri oluşacaktır. Bunları kullanarak
 söz konusu siteye girebilirsiniz.