[Pardus-kullanicilari] XP'me ulaşamıyorum...

selim ok selimok at gmail.com
19 Şub 2007 Pzt 19:01:20 EET

Yazdigim cümleyi tekrar okudum ve cok kesin konustugumu farkettim asiri
uykusuz oldugum icin aptal cümleler cikabiliyor öncelikle bunu belirtmek
istedim. Yani windows'un yapisindan kaynaklandigini düsünüyorum diye
degistirsek daha dogru olur.
Neden öyle düsünüyorum cünkü, sanirim windows acilis yöneticisini MBR'e
kurmak yerine MBR'de diskin birinci bölümünü isaret ediyor, asil yükleyiciyi
birinci disk bölümünün basina yaziyor. Normalde windows kurdugumuzda,
kendisi diskin birinci bölümünde gerekli degisikligi yapiyor o kadar. Oysa
Pardus kurdugumuzda biz MBR'i degistiriyoruz oraya grub'u kuruyoruz, sonra
gidip birinci bölümü tertemiz yapip üzerine pardus kuruyoruz, bu durumda
windows'un önyükleyicisi yok oluyor ortaliktan. Sonra grub diskin ikinci
bölümünü isaret edince init olayini halledecek birsey bulamiyor ve dogal
olarak hata veriyor. Oysa birinci bölümde windows olsaydi pardus'u ikinci
bölüme kursaydik. Grub windows'u sectigimizde birinci bölüme yönlendirecek
orada da bizi önyükleyici bekliyor olacak ve windows acilacakti.
Bunu tamamem sallamis olabilirim, cünkü okurken nerden okudugumu degil ne
anladigimi bilirim, yanlis anlama ihtimalim cok oldugu gibi tamamen hayal
ürünü de olabilir söylediklerim :)
Ispatlamanin yolu su olurdu. 3 bölüme ayirdigimiz diskin 3. bölümüne
windows, 2. bölümüne pardus kurar 1. bölüme dokunmazdik. Sorun cikmazsa
söylediklerim dogrulanirdi, sorun ciksaydi salladigimi anlardik :)

Iyi calismalar,
Selim

19.02.2007 tarihinde ANIL KARADAĞ <anil.karadag at gmail.com> yazmış: