[Pardus-kullanicilari] XP'me ulaşamıyorum...

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
19 Şub 2007 Pzt 16:55:18 EET

2007/2/19, ÇOPUROĞLU <alpyusuf at gmail.com>:

> Bilgisayarımda daha önce windows xp vardı. ikiye bölünmüş hardiskimde
> dosya sistemim ntfs idi. Pardusu yükledim.şimdi windowsa ulaşamıyorum.
> Pardus Wiki'sinde Grub ayarlarını adım adım yaptım ancak işe yaramadı ilk
> ekranda windows görünüyor üzerine tıkladığımda hata veriyor. windows
> media:/hda5 dizininde. windowsa yada oradaki belgelerime ulaşmam lazım ne
> yapmam gerek. İlginizden dolayı şimdiden teşekkür ederim.

Görünüşe göre parudsunuz birinci bölümdeyken , windowsunuz ikinci bölümde
yer alıyor. Bu hep sorun doğruyor maalesef. Önce windowsu kurup sonra
pardusu kurmayı deneyin bir dahaki sefere.

Çözüm için ise, öncelikle hda(4,4) kısmını hda(0,4) yapmayı deneyin,
muhtemelen olmayacaktır. Olmayınca da, win cd'sini takın, cd'nin konsol
moduna girin. fixmbr komutunu verin. Muhtemelen windowsunuza kavuşacak ancak
pardusunuzun girişini kaybedeceksiniz. Ondan sonra başa düşen üstte
anlattığım gibi windowsu başa kurmak...

fixmbr komutunu vermeden önce yine nette ve liste geçmişinde araştırma
yapın. Böyle hatırlıyorum ama emin değilim...

Kolay gelsin...