[Pardus-kullanicilari] Pardus Nedir?

Guardian samedkonak at gmail.com
19 Şub 2007 Pzt 14:38:57 EET

18 Şub 2007 Paz 17:38 tarihinde, pardus-kullanicilari-request at uludag.org.tr
şunları yazmıştı:
> PARDUS NEDİR?
http://www.pardus.org.tr sayfasını ziyaret ettiniz mi? Aslında bizlere
yazdırmak istediğiniz bütün cevaplarınız orada..

> NASIL ÇALIŞIR?
Gerek geliştiriciler gerekse diğer meraklılar aylarca hatta senelerce bu konu
üzerinde çalışıyorlar ve geliştirmeye çalışıyorlar, binlerce ayrıntısı var.
Bu tarz genel sorular araştırma ister.

> WİNDOWS VE LİNUX'UN DIŞINDA BİR SİSTEMMİDİR?
> YOKSA ONLARLA BİRLİKTE ÇALIŞAN BİR PROGRAMMIDIR?
windows ile kıyaslanamaz, kulvarları farklıdır. Linux'un ise kendisidir, yani
linux çekirdeği ile işlem görür, dünyadaki linux çekirdek kodlarını kullanan
onlarca dağıtımdan bir tanesidir. (ubuntu,fedora,slackware vb..)

> FARKLI BİR SİSTEM İSE
>
> WİNDOWS VE LİNUX TA ÇALIŞAN PROGRAMLAR PARDUS TA (ÖZELLİKLE WİNDOWS TA)
> ÇALIŞIRMI!!!!
Linux dağıtımı olduğundan tabiki çalışır, fakat az öncede belirttiğim gibi
windows gibi değildir, emek ister. Fakat bunun karşılığında size hayal
edemeyeceğiniz bilgiler sunar.

> ANKARA'DA OTURUYORUM PARDUS'U NASIL BULABİLİRİM?
http://www.pardus.org.tr sayfasından .iso image dosyasını indirerek kalıp
şeklinde cd'ye yazdırabilirsiniz.

Kurulum için araştırırsanız çeşitli kaynaklar mevcut.

Son olarak aklınızda ufak bir önbilgi olarak kalması açısından eklemek
istiyorum;

Windows işlem yapacağı zaman "ne yapmamı istersin?" diye sorar,
linux ise "ne yapmak istersin" diye sorar..

Fakat dediğim gibi fedakarlık ister..