[Pardus-kullanicilari] Ekran tazeleme sorunum

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Şub 2007 Cum 20:09:56 EET

On Fri, 16 Feb 2007 19:41:07 +0200
"huseyin bilen" <bilenhuseyin at gmail.com> wrote:

> Sayın Onur Bey
> Volkan bey'in kullandığı Monitör Benim Kullandığım Monitör ile Aynı
> Phılıps 107 E6 serisi 1280x1024  60 Hz gözü yormayan en iyi seçenek
> oldu bende ilk açılışta hafif bir titreme sonrası sabitliyor
> 1024x768  75 Hz e kadar denedim tarama 1280x1024 60 Hz kadar iyi
> olmuyor Belki Horizantal ve vertikal ayarları ile biraz daha oynayıp
> farklı neticeler elde etmek mümkün olabilir onun için fazla bir şey
> söylemem mümkün değil.

 Pardon gözümden kaçmış, hatırlattığınız için teşekkürler :) Evet 17'
bir monitör için 1280x1024 60Hz değeri aslında güzel bir değer.
Monitörün özelliklerine ve kişisel tercihinize göre ayar yapmakta ve o
seçeneği kullanmakta fayda var. Deneyip yanılma yaparak en uygun
seçeneği bulmanızı tavsiye ederim.

 Bir de monitör frekans değerleri bazen "güvenli sınırlarda"
ayarlandığı için monitörün tam kapasitesine göre belirtilmiyor. Bazen
monitör bilgilerinden 5Hz daha yüksek frekansa ayarlamak daha iyi sonuç
verebiliyor. Ancak tabi ki monitörü bozmamaya dikkat etmek gerekiyor
çünkü her monitör böyle bir ayar değişikliğinde sağlıklı çalışmayabilir.