[Pardus-kullanicilari] Ekran tazeleme sorunum

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Şub 2007 Cum 19:09:40 EET

On Fri, 16 Feb 2007 14:50:45 +0200
volkan <volkana34 at gmail.com> wrote:

> 1280x1024 de 50 Hz
> 1024 x 768 de 60 Hz i veriyor.

 Ekran kartınız nvidia ise, tarama frekansı bilgilerini yanlış sayısal
sistemde gösterme (sanırım sadece CRT monitörlerde) gibi bir hatası var.
10luk sistem yerine 16lık sistemde tazeleme hızını gösterdiği için
örneğin 56Hz yazıyorsa aslında 5x16 + 5x1 = 85Hz de çalışıyor oluyor.

> Bu ikisi arasında da değişiklik yaptığımda monitörün osd menüsünde
> hep 60 Hz

 Monitörünüz LCD/TFT vs. ise 60Hz normal.

> olarak görüyorum.Titreme olrak 60 Hz de fazla rahatsız
> etmiyor.Yapabileceğim ayar varsa 85 Hz olarak kullanmak istedim.

> HorizSync 30.0 - 71.0
> VertRefresh 50.0 - 160.0

 Monitörünüzün kitapçığından ya da üretici firmasının sitesinden
buradaki yatay/dikey tazeleme oranlarının tam değerlerini öğrenip
değiştirmeniz faydalı olabilir.