[Pardus-kullanicilari] acilista daemon baslatilmasi

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
16 Şub 2007 Cum 19:04:07 EET

> Oncelikle pardusa yeni gectigimi soyliyeyim. Pardusta acilista
> calismasini istedigim servis'in acilis betigini nereye koymaliyim.
> /etc/init.d/ altina koydum ama calistiramadim.

 İki yöntem kullanabilirsiniz. Biri direkt komutu çalıştırmak, bunu
da /etc/conf.d/local.start dosyasına çalışmasını istediğiniz komutları
ekleyerek olabilir.

 İkinci yöntem de betiği python ile bir ÇOMAR betiği haline getirip
sisteme kaydedip açma kapama vs. işlevlerini de yönetebilir hale
getirebilirsiniz. Örnek betikler için servisi olan paketlerin
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel altında comar dizinlerindeki
service.py betiklerini inceleyebilirsiniz.

 ÇOMAR betiği olarak hazırlamayı tercih ederseniz içiniz bittiğinde

 hav register System.Service servis-adı betik-adı

 şeklinde kaydedebilirsiniz. Servis adının sistemde kurulu olan bir
paketle aynı olmamasına dikkat etmeniz gerekiyor.