[Pardus-kullanicilari] Processor Power Management / Toshiba

Hakan Acar barthus at mail.ru
14 Şub 2007 Çar 21:27:41 EET

Merhabalar,

Toshiba A30-151 kullaniyorum, islemcisi P4 Mobile 3 Ghz.

BIOS'daki "Processor Power Management" enable ettigimde bilgisayar yaklasik olarak 10 dk icinde asiri isinma nedeniyle otomatikman kapaniyor, fan sesi gelmesine ragmen sogumuyor sanirim.Kpowersave de islemci hizini 3.06 GHZ olarak goruyorum.

"Processor Power Management" disable ettigimde ise hic bir sorun kalmiyor, daha once windowsda calistigi sekilde arasira fan devreye giriyor ve sogutuyor. Kpowersave'de ise islemci hizi 1600 Mhz olarak goruluyor.

performans olarak cok da zorlamadim, islemci hizini belki de yanlis gosteriyordur diyorum.

Arastirdigim kadariyla Centrino islemcilerde de benzeri durumla karsilasanlar olmus ancak bendeki P4 oldugu icin onlarin uyguladigi cozumler ise yaramadi ya da ben beceremedim.

Daha once Ubuntu yukleme denememde daha ilginc bir sorun olmustu, bunu bir defa da SUSE de yasadim, "Processor Power Management" disable edilmeden yukleme tamamlansa dahi bilgisayar normal olarak acilmiyordu,acilis ekraninda donup kaliyordu. Pardus yuklerken disable etmeden yukledim sorun olmadi.

Bu konuda bilgisi, fikri olanlar ya da ayni durumu yasayanlar var mi aramizda ?

bir onceki emailde turkce karakter sorunu olmus, kusura bakmayin.
tesekkurler.
Hakan