[Pardus-kullanicilari] Yeni kullanciyim

Ahmet Emre Alada aladagemre at gmail.com
14 ub 2007 ar 13:14:07 EET

2007/2/14, Yeþim ERCAN <yesimercan74 at yahoo.com>:

> Flash diskimi taktim fakat goremiyorum. Ne yapabilirim. Ýcindekiler acil
> lazim

Birkaç kişi bu sorunla karşılaşmıştı son zamanlarda sanırım...

Masaüstündeki Sistem dizinine bakın, orada flash disk gözükmüyorsa şu
yöntemi uygulayabilirsiniz.
Pardus->Programlar->Sistem->Konsole'u açın.

cd /media ve cd /mnt komutlarını sırayla uygulayarak bu dizinlerin altında
usb disk veya sda, sdb gibi bir dosya varsa onu açın. Yoksa,  yine konsolda
sırayla aşağıdaki komutları girin. (sudo'nun ardından parola sorarsa
kullanıcı şifrenizi verin)

sudo mkdir /mnt/usbdisk
sudo mount /dev/sda1 /mnt/usbdisk
ls /mnt/usbdisk

Eğer bu son komut sonrası diskin içeriği görüntüleniyorsa
kdesu konqueror /mnt/usbdisk
komutunu verin. Şifre sorunca root parolanızı girin... İçeriğini
görüntülersiniz...

Eğer görüntülenmiyorsa 2. komuttaki sda1'i sdb1 şeklinde deneyin...