[Pardus-kullanicilari] sony vaio notbook hk

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
14 Şub 2007 Çar 10:49:10 EET

2007/2/13, Hayrullah COŞKUN <coskunhayrullah at gmail.com>:

> iki sorum olacak
>
> birincisi yeni aldığımız sony vaio notbook'un üzerinde dahili bulunan
> kamerayı tanımaması
> ikincisi  normal FN tuşuylu meraber  monitör swtich ederek harici monitör
> veya projeksiyon cihazına görüntü aktarama

Ekran kartınızın sürücüsünü yüklediniz mi(nvidia veya ati)?
Bazı bilgisayarlar sunum moduna geçmeyi yazılımsal değil de donanımsal
yaptığı için Fn tuşu işe yaramayabiliyor. Bu durumda çözüm sürücüyü yükleyip
etkin hale getirdikten sonra bilgisayarı "VGA Kablosu takık şekilde"
başlatmak... Ancak bu şekilde görüntü alabildim ben. Sürücü yükleme hakkında
bilgi wikide var.

scanimage -L yaptığımdan no device hatası alıyoruz. lspci ile baktığımızda
> kameranın üreticisinin ismi gözüküyor. Bunungibi sorunla uğraşanlar olduysa
> çözümlerini benimle paylaşabilirse bizi bir dertden kurutarmış olacaklar.

Üretici ismi ve kameranın modeli(çipi) nedir? Bazı kameraların sürücüleri
çekirdektekilerle çakışıyor. Dolayısıyla karalisteye alınmaları gerekiyor bu
sürücülerin. Bu arada gspca kamera sürücüsünü yüklediniz mi?