[Pardus-kullanicilari] Processor Power Management

Hakan Acar barthus at mail.ru
14 Şub 2007 Çar 00:10:14 EET

Merhabalar,
Toshiba A30-151 kullanıyorum, işlemcisi P4 Mobile 3 Ghz.

BIOS'daki "Processor Power Management" enable ettiğimde bilgisayar yaklaşık olarak 10 dk içinde aşırı ısınma nedeniyle otomatikman kapanıyor, fan sesi gelmesine rağmen soğumuyor sanırım.Kpowersave de işlemci hızını 3.06 GHZ olarak görüyorum.

"Processor Power Management" disable ettiğimde ise hiç bir sorun kalmıyor, daha önce windowsda çalıştığı şekilde arasıra fan devreye giriyor ve soğutuyor. Kpowersave'de ise işlemci hızı 1600 Mhz olarak görülüyor.

performans olarak çok da zorlamadım, işlemci hızını belki de yanlış gösteriyordur diyorum.

Araştırdığım kadarıyla Centrino işlemcilerde de benzeri durumla karşılaşanlar olmuş ancak bendeki P4 olduğu için onların uyguladığı çözümler işe yaramadı ya da ben beceremedim.

Daha önce Ubuntu yükleme denememde daha ilginç bir sorun olmuştu, bunu bir defa da SUSE de yaşadım, "Processor Power Management" disable edilmeden yükleme tamamlansa dahi bilgisayar normal olarak açılmıyordu,açılış ekranında donup kalıyordu. Pardus yüklerken disable etmeden yükledim sorun olmadı.

Bu konuda bilgisi, fikri olanlar ya da aynı durumu yaşayanlar var mi aramızda?

teşekkürler.
Hakan