[Pardus-kullanicilari] Hub, Lan, Windows XP, Samba ve Linux Sorunu.

Chriseba Lid'Asgar chriseba at gmail.com
12 Şub 2007 Pzt 15:43:00 EET

Evde hızı şu an için 128Kbit olan bir internet bağlantım(KabloNet) var.
Ayrıca iki masaüstü bilgisayar bulunmakta. Birinde Microsoft Windows XP,
diğerinde de Pardus 2007 kurulu. Kısa süre öncesine kadar Pardus 2007 kurulu
bilgisayarı internete doğrudan modemin USB kablosunu ile internete
bağlardım. Daha sonra her iki bilgisayarı da aynı anda internete
bağlayabilmek için Sagem Fast 1500VG Hub aldım ve iki bilgisayarı da
ethernet kablosu ile Hub'a bağladım. Ancak bir sorunum var.

Hub ile sağladığım network ağında WinXP kurulu bilgisayar interneti
kullanabiliyorken, Pardus kurulu bilgisayarım bu internet bağlantısını
sağlayamıyor. İşin daha da garibi, network ağından WinXP kurulu bilgisayarı
görebiliyorum, ama WinXP kurulu bilgisayarda tüm "C:\" sürücüsü paylaşıma
açıkken ben "smb://desktop_efe/ için makineye bağlantı kurulamadı" hatası
ile karşılaşıyorum. WinXP kurulu bilgisayardan Pardus kurulu bilgisayardaki
tüm dosyalara erişebiliyorum ancak dosya yazamıyorum. WinXP, Pardus
üzerindeki dosyalara ulaşabiliyorken ve network ağındaki interneti
kullanabiliyorken, Pardus kurulu bilgisayar bunların hiç birini anlık
yapamıyor, WinXP sürücüsüne yaklaşık 30 veya 60 saniye sonra bağlantı
kurabiliyor. Oyunları LAN oynamak istediğimizde iki sorunla karşılaştım.

-Warcraft III'de iki bilgisayar birbirini göremedi.
-Quake 3'de iki bilgisayar birbirini gördü, ama biri diğerinin oyununa
bağlanmak istediğinde Pardus kilitlendi, WinXP ise kilitlenmiyor.

Neticede sağlıklı bir bağlantı sağlanamıyor.

Bu sorunun Pardus'tan çok Samba'dan ve Linux'dan kaynaklandığını düşündüğüm
için, "bu sorun Pardus'un sorunu" yanıtından ziyade, herhangi bir Linux
dağıtımını kullanıyormuşum gibi düşünürseniz ve yardımcı olabilirseniz
sevinirim. Bilgi konusunda hazırcı davranır gibi bir istekte bulunuyorum ama
son zamanlarda internet'i kullanabilme imkanım pek olmuyor, araştırma
yapacak zaman bulamıyorum.

Gerektiğini düşündüğüm bir iki bilgiyi buraya eklemeyi uygun gördüm.

1.) Her ihtimale karşılık Pardus Forumları'nda da bir kaç kullanıcının
yazdığı gibi, Güvenlik Duvarı'nı kapattım.

2.) Pardus'un her açılışında Samba'nın otomatik olarak açılmasını sağladım.

3.) Samba'da; Çalışma Grubu'na Windows'da belirlenen Çalışma Grubu adını
verdim, Güvenlik Seviyesi'ni "paylaş" olarak belirledim.

4.) Ek dosya: "/etc/samba/smb.conf".

Bunların haricinde ne yapmam gerektiğini bilmiyorum. Sorun WinXP tarafından
mı kaynaklanıyor, Linux'dan mı kaynaklanıyor SAMBA'dan mı, yoksa HUB'dan mı?
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

Saygılarımla...

samba.conf:

# Pardus samba configuration
# Görkem Çetin, gorkem at uludag.org.tr

[global]
workgroup = EV
server string = %h
log file = /var/log/samba.log
max log size = 50
dns proxy = no

# We are using share model security
security = share
restrict anonymous = no
domain master = no
preferred master = no
max protocol = NT
acl compatibility = winnt
ldap ssl = No
server signing = Auto
netbios name = egetun
guest account = Behice
lm interval = 5

# Sample sharings are defined here.
# Modify these according to your taste.

# Un-comment the following and create the
# netlogon directory for Domain Logons

; [netlogon]
;   comment = Network Logon Service
;   path = /usr/local/samba/lib/netlogon
;   guest ok = yes
;   writable = no
;   share modes = no

# All printers are by default shared by Samba.
# Use "browseable = yes" for other clients
# to browse this printer share.

[printers]
comment = All printers
path = /var/spool/samba
browseable = no
printable = yes
create mask = 0700
guest ok = yes

# A sample share that is enabled by default

[share]
comment = Samba Linux share
path = /home/samba

[Tarafsız Bölge]
path = /home/Chriseba/Galeri/Tarafsiz.Bolge/
guest ok = yes

[Rom Dosyaları]
path = /home/Chriseba/Galeri/Roms/
guest ok = yes

[Müzik]
path = /home/Chriseba/Galeri/MP3/
guest ok = yes

[Tablatures]
path = /home/Chriseba/Galeri/Tabs/
guest ok = yes

[CD Arşivi]
path = /home/Chriseba/Galeri/CDs/
guest ok = yes

[Subtitles]
path = /home/Chriseba/Galeri/Arsiv Dosyalari/TXT/Altyazılar/
guest ok = yes

--
Chriseba Lid'Asgar
chriseba at gmail.com