[Pardus-kullanicilari] cd'si calismayan laptopa pardus kurulumunu nasil yapilir

Mehmet Zeki Haznedaroglu zeki.haznedaroglu at gmail.com
9 Şub 2007 Cum 13:30:16 EET

Merhaba
Asagida cd'si calismayan laptopa pardus kurulumunu nasil yapilir??? basligi
ile foruma attigim mesajlar ve aldigim cevaplari kopyaladim.
kisaca anlatmak gerekirse; cd'si BiosTan usb'si calismayan laptopuma
hardiskteki bir partitiona koydugum pardus isletim sistemini birkac diskete
bolebilecegim bir yazilim ile kurabilir miyim nasil yapabilirim???
Tesekkurler

Forumdaki cevaplar:
Merhaba Arkadaslar,
Bir kaza sonucu diz ustu bilgisayarimin cd okuyucusu bozuldu, herhangi bir
okuma yapamiyor. Simdi askerde olan bir arkadasim sabit diski 3'e bolup bir
bolumunde windows diger bolumunde suse kurmustu. Isletim sistemlerini 3.
bolume koyup baslatma disketi ile kurulum adresi olarak orayi gostererek
kurulumu gerceklestiriyordu. Suse de yasadigim problemler nedeniyle isletim
sistemi olarak Pardus kullanmayi istiyorum. Ancak Bios ayarlarindan usb
uzerinden taktigim harici cd'yi gosteremedigim (ve usb kaynakli herhangi bir
ogeyi) icin nasil kurulum yapabilecegimi bilmiyorum. Bilgisayar bilgim genel
kullanici duzeyinde, bu nedenle bu problemi cozemedim. Kullandigim diz ustu
bilgisayara bu kosullar altinda Pardus kurup kullanma sansim var mi?
Yardimlariniz icin simdiden tesekkur ederim.

biosta sanırım boot seçeneklerinde usb den başlatma ile ilgili menüler
olacaktı ama.Usb cd sürücüyü takılı iken restart yapın ve first boot olarak
usb aygıtı seçin.Sadece bir fikir.......

Biosu update etmemize ragmen usb'ye yonlendirerek boot etme sansimiz
olmuyordu ne yazik ki... [image: Sad] yine de tesekkurler

Önerilerim :

1- Cd mutlaka karşına çıkacak, o nedenle 2 nci el ya da yeni bir cd okuyucu
/ yazıcı al

2- Pardus 2007 tanıtılırken usb ( memory -stick tarzı) kalem den başlatmadan
bahsediliyordu, ama nasıl yapılır bilmiyorum.Gerçi senin makinende usb boot
olmuyormuş [image: Sad]

benim derdim tam olarak da bu iste: usb kaynakli herhangi bir ogeyi
gosterememek. yoksa harici dvd okuyan teskilat var ama biostan
gosteremiyorum. bir "baslatma disketi" tarzi yazilim (dahili disket var) ile
hard diskteki 3. bolgeye koyacagim pardus isletim sistemini buldurup
kurdurtmam gerekiyor. Bu durumda simdi askerde olan arkadasin ciddi cabasi
ile oldu yoksa bu noktaya gelmek de ayrica zorlamisti ama suse icin boyle
bir yazilim bulmustuk... parduste boyle bir yazilim var mi disket (suse icin
5 disketlik bir yazilim bulmustu arkadasim) uzerinden acilip hard diskteki
isletim sistemini bulup belirtilen partitiona kurabilmeyi saglayan???