[Pardus-kullanicilari] Domain controller Pardus Samba vs.

Salih Obut sobut at hacettepe.edu.tr
9 Şub 2007 Cum 12:12:03 EET

Merhaba arkadaşlar.

Pardus 2007 kurulu bir bilgisayarı domain controller (DC) olarak
kullanmak istiyorum. Elimde 20 kadar XP yüklü bilgisayar ve bu
bilgisayarları DC sayesinde yonetip kontrol etmek istiyorum (win
2000/2003 server DC de yapılabileceklerin aynısını). Başka deyişle
2000/2003 server yerine Pardusu DNS, DHCP içerecek şekilde Domain
Controller yapmak istiyorum. XP istemcilerden sadece DC de tanımladığım
kullanıcılar login olabilecek vs. vs. Dediğim Samba ile yapılabilir
sanıyorum ama sağlam kaynak bulamıyorum.

Ek olarak Pardus kuracağım makinede 2. bir ethernet kartı var. bu
karttan DC yi internete bağlayıp diğer ethetnet üzerinden XP yuklu
makinelere interneti paylaştırma imkanım var mı? Pardus hem DNS server
olacak, Hem DHCP ile ipleri otomatik dağıtacak hemde Router görevini
üstlenecek. Bu şekilde XP kullanan makinedeki kullanıcıları tum
aktivitelerini izleyebileceğimi düşünüyorum---Bu da öğrenmem gereken
ikinci konu :( -- Bu konuda hiç döküman bulamadım. Bilgisi olan
arkadaşların acil yardımlarını bekliyorum.

Bol Pardus'lu günler..